Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Τέλος Αυγούστου και είναι η εποχή που χιλιάδες τελειόφοιτοι του Λυκείου, μαζί και οι οικογένειες τους, περιμένουν με αγωνία τα τελικά αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων.
Το κλίμα φορτισμένο με έντονο στρες, όνειρα που μένουν σε κατάσταση αναμονής, περιμένοντας αν θα πραγματοποιηθούν ή αν θα ματαιωθούν.

Όπως και να’ χει, η είσοδος του μαθητή σε μια καλή πανεπιστημιακή σχολή, είναι ο τελικός στόχος από την αρχή του Λυκείου και ο μεγαλύτερος στόχος στη ζωή των νέων παιδιών ,που θα ανοίξει δρόμους για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Γονείς και μαθητές έχουν επενδύσει προσπάθειες ετών , για να έχει ένα αίσιο τέλος η δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μια καλή αρχή η τριτοβάθμια.

Από τα χρόνια του Γυμνασίου , οι γονείς ξεκινάνε την περαιτέρω εκπαίδευση του παιδιού τους, με φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι.

Το δημόσιο σχολείο έχει χάσει την εμπιστοσύνη των γονέων, οι οποίοι το θεωρούν ανεπαρκές, με πολλές ελλείψεις σε όλους τους τομείς.

Έχοντας ως κύριο στόχο την πρόοδο των παιδιών, αλλά κυρίως την μεγαλύτερη δυνατή επίδοση στις πανελλήνιες εξετάσεις, οι γονείς διαθέτουν μεγάλα χρηματικά ποσά στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων.

Φυσικά, όσο περισσότερα τα χρήματα τόσο και πιο υψηλές οι προσδοκίες, τόσο και πιο μεγάλο το στρες που γεμίζει τις τρυφερές ψυχές.

Και δεν είναι μόνο το στρες και ο φόβος της αποτυχίας, είναι κι ο επιπλέον χρόνος που ο μαθητής θα αφιερώσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις σχολείου και φροντιστηρίου. Έξι ώρες είναι ο μέσος όρος παραμονής στο σχολείο κι άλλες δυο ,τουλάχιστον, στο φροντιστήριο,συν δυο ώρες διάβασμα στο σπίτι και προετοιμασία για την επόμενη, μας κάνουν δέκα ώρες εργασία …Τελικά ,τα παιδιά μας έχουν το σκληρότερο ωράριο εργασίας.

Αξίζει τον κόπο; Αξίζει να θυσιαστεί η πιο τρυφερή και δημιουργική ηλικία του ανθρώπου για έναν  «αόριστο» πολλές φορές στόχο;

Τόσος κόπος, τόσα έξοδα για να φτάσουν οι  μαθητές στο τέρμαμη έχοντας οι περισσότεροι γνώση του τί θέλουν να σπουδάσουν ή αν αυτό που δηλώνουν είναι τελικά επιθυμία των γονέων κι όχι των ίδιων των μαθητών.

Είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό μαθητών, που φτάνει στις πανελλήνιες αφήνοντας στην θεά τύχη την έκβαση του πολυετούς αγώνα.

Ανάλογα με τα μόρια που θα πιάσουν, θα δηλώσουν και τη σχολή που προσφέρεται  ή θα δηλώσουν τη σχολή που έχει πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης ,  αφήνοντας στο περιθώριο και στα ανεκπλήρωτα όνειρα την επιστήμη, που γεννήθηκαν για να την σπουδάσουν και να ασχοληθούν μ’ αυτήν δίνοντας τα μέγιστα των δυνατοτήτων τους.

Πόσους κινδύνους όμως κρύβει η επιλογή που στηρίζεται στην τύχη ή στο συμφέρον;

Κινδύνους για την ψυχική υγεία των νέων, να σπουδάσουν ένα αντικείμενο που δεν τους ενδιαφέρει και που δεν ονειρεύτηκαν ποτέ  κι  ακριβώς επειδή δεν τους εκφράζει καθόλου δεν θα δώσουν στην επιστήμη τον δημιουργικό εαυτό τους.

Κινδύνους  και για την ίδια την πολιτεία , που θα δημιουργήσει μελλοντικούς επιστήμονες κι επαγγελματίες χωρίς έρωτα για το αντικείμενο τους.

Η αποτυχία προδιαγράφεται ήδη από την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Καλού κακού , αύριο θα βγουν τα τελικά αποτελέσματα , και για άλλους θα ακολουθήσει χαρά, για άλλους η αποτυχία θα φέρει λύπη , όμως η ζωή θα συνεχιστεί κάνοντας όλους πιο δυνατούς στο παιχνίδι της.

Όσοι απέτυχαν , θα κάνουν επαναπροσδιορισμό επιλογών και  θα ξαναδώσουν ή θα επιλέξουν κάποια ιδιωτική σχολή ή θα φύγουν στο εξωτερικό ή θα μπούνε στον στίβο της βιοπάλης ,όπου η ανεργία και η εκμετάλλευση πρωτοστατούν.

Όσοι πέτυχαν , θα πρέπει να βιαστούν να φτάσουν στον τόπο σπουδών για να βρουν καλό σπίτι και να ψωνίσουν τα απαραίτητα για την επίπλωση.

Τα έξοδα ενός φοιτητή απ’ εδώ και μπρος θα σημαίνουν για τους γονείς 500 ευρώ πάνω κάτω το μήνα.    Ποσό υπολογίσιμο για την εποχή μας.

Υπάρχει και η επιλογή της φοιτητικής εστίας, σε περίπτωση που πληρούνται οι προϋποθέσεις και αν μπορούν οι νέοι φοιτητές να συμβιβαστούν με τις συνθήκες διαβίωσης των παμπάλαιων κι εγκαταλελειμμένων κτιρίων, της απουσίας ελέγχου στο κτίριο για το ποιοι μπαινοβγαίνουν και τις συνθήκες υγιεινής.

Ο ρόλος των γονέων σταματάει εδώ, μόνον στο οικονομικό πεδίο, μιας και κανείς δεν θα δώσει αναφορά πλέον στους γονείς για την πρόοδο του παιδιού τους.  Αν περνάει ή όχι τα μαθήματα είναι υπόθεση του φοιτητή , αν θέλει να  ενημερώσει  τους γονείς του , μιας και νόμος του κράτους δεν επιτρέπει στη γραμματεία της σχολής να δώσει στους γονείς πληροφορίες.

Λυπάμαι πολύ που η περιγραφή της πραγματικότητας είναι τόσο σκληρή κι άσχημη αλλά είναι το αληθινό της πρόσωπο και ο κύριος υπαίτιος της όλης κατάστασης και κατάντιας, είναι η ίδια η πολιτεία.

Μια πολιτεία που κάνει περικοπές στην παιδεία και δεν νοιάζεται ουσιαστικά για καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης.

«Η ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ»

Όμως …υπάρχει μια πολιτεία που η παιδεία είναι στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων και των στόχων της.

Ο μαθητής λαμβάνει τον απόλυτο σεβασμό και του παρέχεται ένα άψογο σχολικό περιβάλλον,στημένο με υψηλές προδιαγραφές κι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, πειραματικά εργαστήρια και αίθουσες γυμναστηρίων.

Επανδρωμένο με εκπαιδευτικούς που έχουν γνώση των αναγκών των μαθητών και που με σεβασμό απέναντί τους, θα τους οδηγήσουν στην ανακάλυψη της γνώσης, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και θα τους βοηθήσουν να βρουν τις κλίσεις τους και τα δυνατά τους σημεία, μέσα από τη διαμόρφωση μιας δυνατής προσωπικότητας , που διεκδικεί τα δικαιώματα της και σέβεται αυτά των άλλων ανθρώπων.

Ο μαθητής θα επιλέξει μόνος του το αντικείμενο σπουδών του και η πολιτεία , πάντα στο πλευρό του, θα του δώσει την ευκαιρία να δοκιμάσει τον εαυτό του στον τομέα που επέλεξε.

Θα ζητήσει βέβαια τα μέγιστα από τον φοιτητή αλλά και θα τον στηρίξει σε περίπτωση που θέλει να δοκιμάσει τις δυνατότητες του σε άλλον τομέα.

Οι γονείς σε όλη αυτή την πορεία του μαθητή – παιδιού τους, δεν θα έχουν καμία οικονομική επιβάρυνση, γιατί η πρόοδος, η προστασία , η καθοδήγηση και η επίβλεψη, θεωρείται υποχρέωση της πολιτείας, μιας και η ίδια θα χρειαστεί τους καλύτερους επιστήμονες και τους άριστους τεχνίτες , που θα εργαστούν για την ανέλιξη της.

Όμως οι γονείς θα έχουν πλήρη ενημέρωση για την πρόοδο και την εξέλιξη της πορείας του μαθητή, γιατί αυτό είναι δικαίωμα τους.

Ο φοιτητής θα ζήσει τη φοιτητική του ζωή με αξιοπρέπεια ,σε περιβάλλον φοιτητικών εστιών που θα είναι ανώτερες από τα καλύτερα φοιτητικά διαμερίσματα ,εστιατόρια τα οποία θα συνεργάζονται με διατροφολόγους για την καλύτερη ποιότητα στη διατροφή τους και με χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας.

Κι όταν με το καλό ο φοιτητής αποφοιτήσει, η πολιτεία θα αναλάβει και την πρακτική εξάσκηση στον τομέα του αλλά και την επαγγελματική του σταδιοδρομία κι αποκατάσταση.

Με αυτόν τον τρόπο μεγαλώνουν υγιείς άνθρωποι που δημιουργούν και υψώνουν το πνεύμα τους αλλά και την πολιτεία τους στα ανώτερα επίπεδα κι όσο πιο ψηλά μπορούν αυτά να φτάσουν.

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ  ΜΙΑ ΟΥΤΟΠΙΑ ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΟΡΑΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Α.Κ.

Πώς θα δείτε τα αποτελέσματα των Βάσεων 2018 στο:

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

#Ζελενσκι #κιριλοφ #Βλαντιμίρ Πούτιν

#Τελ Αβίβ