Αφού πρώτα «επιλύθηκε» ως δια μαγείας το πρόβλημα του σχεδόν 1 εκατ. ανέργων Ελλήνων ο ΟΑΕΔ θέτει ως βασική προτεραιότητα να βρει εργασία σε όλους παράνομους μετανάστες.
Έρχονται προγράμματα εργασίας του ΟΑΕΔ ειδικά για πρόσφυγες. Το ενα με ενάμιση εκκατομμυριο+ ανεργους Ελληνες ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ να το μοιράσουν με δραπέτευση σε ξένες χωρες ωστε να αφήσουν και το εργασιακό πεδίο ελεφθερο για τους λαθρο μετανάστες. Χιλιάδες μαγαζιά και επιχειρήσεις που έχουν βαλει λουκέτο οι Ελληνες έχουν αρχίσει και τα ανοίγουν αλλοδαποί..
Πρόταση για την δημιουργία προγραμμάτων που αφορά την ένταξη νέων αλλοδαπών (σ.σ. τους αποκαλούν πρόσφυγες παρόλο που η Συρία τους έχει καλέσει να επιστρέψουν στην πατρίδα τους) στην αγορά εργασίας, υπέβαλλε ο ΟΑΕΔ, όπως ανακοίνωσε ο διοικητής Σ. Πρωτοψάλτης προς τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Εργασίας.
Ειδικότερα ο ΟΑΕΔ στο πλαίσιο του προγράμματος «ERASMUS+ Νεολαία» ολοκλήρωσε με επιτυχία το έργο «I.ReF.SoS “Καινοτομική Απάντηση για τη Διευκόλυνση της Κοινωνικής Υποστήριξης των Νέων Προσφύγων”».
Με το έργο I.ReF.SoS, ο ΟΑΕΔ, ως Συντονιστής Φορέας, σε συνεργασία με τους εταίρους του και συγκεκριμένα με το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας και τον Οργανισμό Κατάρτισης DEKRA της Γερμανίας, δημιούργησε μια νέα προσέγγιση στην επαγγελματική κατάρτιση των νέων προσφύγων, ηλικίας 16 έως 24 ετών.
Η προσέγγιση αυτή εμπλουτίστηκε με καινοτομικό εκπαιδευτικό υλικό συμβουλευτικής, καθοδήγησης καθώς και γλωσσικής και διαπολιτισμικής κατάρτισης και επαγγελματικού προσανατολισμού για εκπαιδευτές και τους εκπαιδευόμενους. Το έργο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε, σε πιλοτικό επίπεδο, σε 40 νέους “πρόσφυγες”.
Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του Έργου πραγματοποιείται η ημερίδα «Αξιοποιώντας τον Διάλογο για την κοινωνική υποστήριξη των νέων προσφύγων 16-24 ετών: Η εμπειρία του Έργου ERASMUS+ I.ReF.SoS».
Ο σχεδιασμός του ΟΑΕΔ όπως τόνισε ο κ. Πρωτοψάλτης προβλέπει την καταγραφή των δεξιοτήτων των νέων προσφύγων, την αναγνώριση και πιστοποίηση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων τους, την ταχύρυθμη γλωσσική εκμάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση και απασχόληση, μέσω εργασιακών προγραμμάτων.