ορφανό χιλιόμετρο
ορφανό χιλιόμετρο
Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

14 μήνες και 10 εκατομμύρια ευρώ για έργο μήκους 1 χιλιομέτρου

Δημοπρατείται αρχές του 2020 το ορφανό χιλιόμετρο Μουδανιών – Ποτίδαιας

ορφανό χιλιόμετρο
ορφανό χιλιόμετρο

Αρχές του έτους δημοπρατείται το ορφανό χιλιόμετρο – Στόχος να προλάβουν οι αρμόδιοι να παραδώσουν το έργο στην κυκλοφορία για το καλοκαίρι του 2021.

Στις αρχές του επόμενου έτους (υπολογίζεται ακόμη και μέσα στον Ιανουάριο) θα δημοπρατηθεί εκ νέου, έπειτα από πολυετείς καθυστερήσεις, το χιλιόμετρο του δρόμου ανάμεσα σε Νέα Μουδανιά και Ποτίδαια στη Χαλκιδική, που ταλαιπωρεί ειδικά τα καλοκαίρια όλους τους κατοίκους και επισκέπτες της χερσονήσου της Κασσάνδρας.

Το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο, που ευθύνεται για τα τεράστια μποτιλιαρίσματα κάθε καλοκαίρι και είναι ευθύνης της «Εγνατία Οδός ΑΕ», σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2020, με προϋπολογισμό περίπου 10 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021 (ίσως να προλάβει και το μεθεπόμενο καλοκαίρι…).

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της δημοπράτησης, η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 18 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να παραδώσει στην κυκλοφορία το χιλιόμετρο σε 14 μήνες, μαζί με τα έργα σήμανσης και ασφάλισης της οδού.

Η εκκρεμότητα του ενός χιλιομέτρου μένει από το 2011. Τότε αναβαθμίστηκε ο κεντρικός άξονας της Κασσάνδρας, όμως λόγω των προσφυγών, αλλά και άλλων προβλημάτων, το έργο παραδόθηκε το 2016, χωρίς το ένα χιλιόμετρο μεταξύ Ν. Μουδανιών και Ποτίδαιας.

Ουσιαστικά το συγκεκριμένο χιλιόμετρο ακυρώνει τα οφέλη από το σύνολο του υπόλοιπου δρόμου, διότι περιορίζονται οι λωρίδες κυκλοφορίας και δημιουργείται μποτιλιάρισμα.

Παράλληλα, παραδόθηκε στην κυκλοφορία πολύ νωρίτερα το επόμενο τμήμα Ποτίδαια – Κασσανδρεία, μήκους 17,5 χλμ., το οποίο επίσης δεν εξυπηρετεί στο βαθμό που θα μπορούσε, λόγω της συγκεκριμένης εκκρεμότητας.

Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός ΑΕ», η νέα εργολαβία θα περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του «ορφανού» χιλιομέτρου, ώστε να μετατραπεί σε δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με μεταλλικό διαχωριστικό στηθαίο, ενώ θα κατασκευαστεί και το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά και μια πεζογέφυρα.

Οι αρμόδιοι γνωρίζουν ότι η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί και το καλοκαίρι του 2020, όμως ελπίζουν ότι θα προλάβουν να παραδώσουν το δρόμο στην κυκλοφορία για το καλοκαίρι του 2021.

Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

#Ζελενσκι #κιριλοφ #Βλαντιμίρ Πούτιν

#Τελ Αβίβ