Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Οσμή σκανδάλου στις προμήθειες rapid tests- Φωτογραφική διάταξη για δύο εταιρείες
Οσμή σκανδάλου στις προμήθειες rapid tests- Φωτογραφική διάταξη για δύο εταιρείες

Οσμή σκανδάλου στις προμήθειες rapid tests- Φωτογραφική διάταξη για δύο εταιρείες

Ενα σκάνδαλο κυοφορείται στις κρατικές προμήθειες διαγνωστικού υλικού για τα  rapid tests και στη χρήση του από τον ιδιωτικό τομέα υγείας – νοσηλευτήρια κλπ: Με “φωτογραφικές” ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ευνοούνται δύο συγκεκριμένες πολυεθνικές εταιρείες φαρμάκων-βιοτεχνολογίας και αποκλείονται όλες οι άλλες, οι οποίες δεν θα έχουν ουσιαστικά τη δυνατότητα να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά.

Οι δύο ευνοούμενες πολυεθνικές θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου τις προμήθειες rapid test που πρόκειται να πραγματοποιήσουν το υπουργείο Υγείας και η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για να προμηθευτεί 1 εκατομμύριο tests. Θα εξασφαλίσουν έτσι έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με ανάλογα κέρδη. Σημειώνεται ότι το περιθώριο κέρδους των παρασκευαστριών εταιρειών σ’ αυτά τα προϊόντα, φθάνει στο 70%(!) της τιμής διάθεσης.

Πέραν των προμηθειών του δημόσιου τομέα, θα μονοπωλήσουν ολόκληρη της ελληνική αγορά, καθώς μόνον τα προϊόντα τους θα μπορούν να χρησιμοποιούνται στους ελέγχους νόσησης που πραγματοποιούνται οπουδήποτε ανά την ελληνική επικράτεια, ακόμη και σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια, διαγνωστικά κέντρα κλπ.

Το τρικ με τον Π.Ο.Υ

Η υπόθεση αυτή έρχεται στο φώς μετά από καταγγελίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ιατρικών και Βιοτεχνολογικών Προϊόντων, ο οποίος απέστειλε και σχετική επιστολή στον υπουργό Υγείας Βασ. Κικίλια, με κοινοποίηση στον πρωθυπουργό.
Η επιστολή αναφέρεται στην υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 5198) με την οποία  καθορίστηκαν τα ελάχιστα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά διαγνωστικής επάρκειας των rapid tests, για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από Covid-19 στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Οπως επισημαίνεται, στην απόφαση αυτή ορίζεται ότι στην ελληνική αγορά επιτρέπεται να διατίθενται μόνον rapid tests τα οποία πέραν των ιατροτεχνικών χαρακτηριστικών που πρέπει να διαθέτουν, είναι καταχωρημένα στη λίστα έκτακτης ανάγκης του Παγκόσμιου Οργανισμού  Υγείας (Emergency Use Listing Procedure, EUL).
Αποκλείονται ετσι αυτομάτως όλα τα άλλα προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, πέραν εκείνων των δύο -γνωστών εκ των προτέρων – φαρμακευτικών εταιρειών. “Είναι μία απολύτως φωτογραφική διάταξη”, υποστηρίζουν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων του κλάδου, επισημαίνοντας ότι η προσθήκη του όρου καταχώρησης στη λίστα έκτακτης ανάγκης του ΠΟΥ δεν έχει καμία χρησιμότητα – εξυπηρετεί μόνον τους δυο φαρμακευτικούς κολοσσούς.

Στην επιστολή του Συνδέσμου προς τον υπουργό Υγείας και τον πρωθυπουργό τονίζεται:

“Σύμφωνα με την απόφασή σας αυτή, κανένα από τα in vitro ιατροτεχνολογικά  προϊόντα ταχέων ελέγχων αντιγόνων, που κυκλοφορούν νομότυπα στη χώρα μας και  στην ΕΕ, δεν μπορεί να διατεθεί προς χρήση στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, εάν  πέραν από τα αναφερόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά (ευαισθησία άνω  του 90% για Sars-Cov-2, ποσοστό ειδικότητας άνω του 99% κλπ) και τις  απαραίτητες για την κυκλοφορία τους εγκρίσεις (πιστοποιήσεις CE–IVD), δεν  βρίσκεται καταχωρημένο στη λίστα έκτακτης ανάγκης του Παγκόσμιου Οργανισμού  Υγείας (Emergency Use Listing Procedure, E.U.L.).

Ομως, όπως σαφώς προσδιορίζεται στο σχετικό έντυπό του Π.Ο.Υ, αυτή η λίστα σκοπό έχει μόνον να διευκολύνει σε έκτακτες περιπτώσεις και για περιορισμένη χρονική διάρκεια τη χρησιμοποίηση προϊόντων που δεν έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας. Δεν έχει κατά κανένα τρόπο τον χαρακτήρα  επιβεβαίωσης «ανώτερων ποιοτικών χαρακτηριστικών» των προϊόντων  που εντάσσονται σε αυτήν.

Για τον λόγο αυτόν άλλωστε από το σύνολο των υλικών που κυκλοφορούν παγκοσμίως για τη διενέργεια των συγκεκριμένων ελέγχων, στη  λίστα αυτή κατά την παρούσα χρονική στιγμή έχουν καταχωρηθεί τα προϊόντα δύο μόνο εταιρειών, των οποίων επιχειρείται να υποβοηθηθεί η  δυνατότητα διάθεσής τους στην αγορά κρατών που ή δεν διαθέτουν ρυθμιστικές  διαδικασίες (χώρες «τρίτου» κόσμου).

Υπό τα δεδομένα όμως αυτά, η νομοθετική σας ρύθμιση, υπό το πρόσχημα της δήθεν διασφάλισης της δημόσιας υγείας, κατ’ αποτέλεσμα επιτρέπει τη διάθεση μόνο των συγκεκριμένων προϊόντων των δυο εταιρειών που βρίσκονται  στη λίστα του Π.Ο.Υ. Αποκλείει τεχνηέντως από την εγχώρια αγορά όλα τα υπόλοιπα που ήδη κυκλοφορούν, καίτοι υπερκαλύπτουν όλα τα ζητούμενα τεχνικά  χαρακτηριστικά και διαθέτουν όλες τις απαιτούμενες για την κυκλοφορία τους  πιστοποιήσεις με βάση τις οποίες διατίθενται σε όλες τις χώρες της ΕΕ”

https://www.sofokleousin.grergolavikoi