Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
The Social Dilemma και “δωρεάν” κοινωνικά δίκτυα: «Εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν
The Social Dilemma και “δωρεάν” κοινωνικά δίκτυα: «Εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν

The Social Dilemma και “δωρεάν” κοινωνικά δίκτυα: «Εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν

The Social Dilemma και “δωρεάν” κοινωνικά δίκτυα: «Εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν»

Ολόκληρο το οικοσύστημα πληροφοριών του πλανήτη δημιουργήθηκε όχι για να μας εξυπηρετεί αλλά για να μας χειραγωγεί και να μας χρησιμοποιεί.

Υπηρεσίες όπως το Facebook και το Google παρέχονται «δωρεάν», αλλά, όπως λέει ο πρώην σχεδιαστής της Google, Tristan Harris, «εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν».

Το ντοκιμαντέρ περιγράφει πώς οι κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης χειραγωγούν τους χρήστες τους και συμβάλλουν σε θεωρίες συνωμοσίας και σε θέματα ψυχικής υγείας.

Οι συμμετέχοντες στην ταινία περιλαμβάνουν:

τον Τριστάν Χάρις συν-εφευρέτης του κουμπιού “Like” του Facebook, Justin Rosenstein· Tim Kendall, πρώην πρόεδρος της Pinterest και πρώην διευθυντής εσόδων στο Facebook, Cathy O’Neil, συγγραφέας του “Weapons of Math Destruction” και Rashida Richardson, Διευθυντής Πολιτικής στο Ινστιτούτο AI Now.

Οι αλγορίθμοι ελέγχουν αυτό που βλέπουμε, πότε το βλέπουμε, πώς το βλέπουμε, χωρίς σεβασμό στην αλήθεια και τα ανθρώπινα δικαιώματά, με μοναδικό στόχο το κέρδος τους.

Αυτές οι πλατφόρμες οδηγούνται από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που οι αλγόριθμοι θα ωθούν συστηματικά τους χρήστες σε όλο και πιο πολωμένους και ακραίους τρόπους σκέψης αναζητώντας οτιδήποτε θα μας κρατήσει αφοσιωμένους.

Έτσι, το Facebook, το Snapchat, το Twitter, το Instagram, το YouTube, και εταιρείες όπως αυτές, το επιχειρηματικό τους μοντέλο είναι να κρατήσουν τους ανθρώπους αφοσιωμένους στην οθόνη με εργαλεία τον εθιστικό χαρακτήρα μας και την ανάγκη μας για κοινωνική επικύρωση

Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για να βελτιστοποιούν τρία πράγματα:

i) πόσο καιρό μπορούν να κρατήσουν τα μάτια μας κολλημένα στις οθόνες.
ii) πόσους νέους χρήστες μπορούν να αποκτήσουν· και
iii) πόσα έσοδα από διαφημίσεις μπορούν να αποφέρουν από την προβολή διαφημίσεων σε άτομα των οποίων τα μάτια βρίσκονται σε οθόνες.

Όλα αυτά τροφοδοτούν το υποκείμενο επιχειρηματικό μοντέλο τους, το οποίο είναι ουσιαστικά η συλλογή και η δημιουργία εσόδων από τα προσωπικές μας συνήθειες και στοιχεία.

Το θεμελιώδες χαρακτηριστικό αυτού του μοντέλου είναι να συγκεντρώνει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων διατηρώντας τα στις πλατφόρμες για όσο το δυνατόν περισσότερο, να χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να συνάγει απίστευτα λεπτομερή προφίλ για τη ζωή και τη συμπεριφορά μας και να δημιουργεί έσοδα από την πώληση αυτών των προβλέψεων σε όποιον θέλει. τους επηρεάζουν.

Οι αλγόριθμοι στο YouTube καθορίζουν ποιο βίντεο θα παίξει στη συνέχεια, ενώ στο Facebook καθορίζουν το περιεχόμενο στις ροές μας και ποιες διαφημίσεις θα προβάλλονται σε εμάς. Πολύ συχνά αυτοί οι αλγόριθμοι ενισχύουν την παραπληροφόρηση και το διχαστικό περιεχόμενο, τροφοδοτούν τον ρατσισμό, και επηρεάζουν ακόμη τις πεποιθήσεις και τις απόψεις μας.

Γιουβάλ-Νοά Χαράρι: Η εποχή που θα χακάρουν ανθρώπους

Στο The Social Dilemma, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων τεχνολογίας συζητάει για τον καπιταλισμό παρακολούθησης, την επιστήμη πίσω από τον εθισμό στην τεχνολογία και τις επιβλαβείς επιπτώσεις των social media.

Κάτι που ξεκίνησε ως ένας τρόπος επικοινωνίας με φίλους έχει μετατραπεί σε ένα επικίνδυνο εργαλείο χειραγώγησης και οι περισσότεροι χρήστες δεν το γνωρίζουν καν. Δείτε το οπωσδήποτε, κυκλοφόρησε στο Netflix πρόσφατα.

Τάσος Τσακάλης για το tvxs

ΠΗΓΗ : proionta-tis-fisis.com

Οι παράγοντες εξάρτησης από τα κοινωνικά δίκτυα

Μέσα μαζικής δικτύωσης-κινητά τηλέφωνα-υπολογιστές~Η ντοπαμίνη και η παγίδα της ευκολίας

Μεταρρύθμιση «Πνευματικών Δικαιωμάτων»-Το τέλος της ιδιωτικότητας και της ελευθερίας του λόγου;

Υπάρχει λύση, αλλά… ποιός να ασχοληθεί όταν λείπει όλη μέρα από το σπίτι; Η καλύτερη επένδυση και θεραπεία μιας κοινωνίας είναι η παιδεία