Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ένα εκατομμύριο πεταμένο από τον Ζέρβα – Ο ΟΑΣΘ απέσυρε όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία

Ένα εκατομμύριο πεταμένο από τον Ζέρβα – Ο ΟΑΣΘ απέσυρε όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία
Ένα εκατομμύριο πεταμένο από τον Ζέρβα – Ο ΟΑΣΘ απέσυρε όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία

1.000.000€ ΓΙΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΜΕ 600 ΔΙΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

Τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας, που αγοράστηκαν αντί του ποσού του μισού εκατομμυρίου ευρώ και πληρώθηκαν από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, από το αποθεματικό των ανταποδοτικών τελών (δηλαδή από τα χρήματα που πληρώνουν οι Δημότες μέσω των λογαριασμών ρεύματος για την καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό), ήρθαν στην πόλη στις αρχές του 2021 μετά «βαΐων και κλάδων» από τον Κώστα Ζέρβα.

Ο Δήμαρχος έβγαλε από τα ταμεία 534.273,81 ευρώ για καλύψει αρμοδιότητες που ήταν εκτός του Δήμου, δίχως όμως να καταφέρει να δώσει ανάσες στο επιβατικό κοινό της πόλης. Διότι αυτά τα λεωφορεία, τα κοντέρ των οποίων είχαν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα, αποδείχθηκαν «σαπάκια», όπως πολλές φορές τα αποκάλεσαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Πλέον τα «σαπάκια» αυτά δεν θα τα βλέπουν για τους επόμενους μήνες στους δρόμους ούτε οι πολίτες, ούτε οι τουρίστες.

‘Οχι γιατί αποφάσισε κάποιος να τα αντικαταστήσει με κάτι πιο σύγχρονο, αλλά διότι δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν με τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού στη Θεσσαλονίκη. Διότι όταν έξω η θερμοκρασία είναι πάνω από 35 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία, εάν δεν υπάρχει κλιματισμός, το θερμόμετρο ξεπερνά τους 50 βαθμούς και με τέτοιες θερμοκρασίες είναι αδύνατον να γίνουν δρομολόγια. Για το αυτό βρίσκονται εδώ και μέρες παροπλισμένα στα αμαξοστάσια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών και θα βρίσκονται μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου.

Τα οχήματα αυτά ήταν φτιαγμένα για τις ανάγκες της Γερμανίας, εκεί όπου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές από ότι στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό δεν έχουν εγκαταστημένο ούτε κλιματισμό, διότι διαθέτουν πολύ μικρούς κινητήρες, ούτε ανοιγοκλειόμενα παράθυρα για να παίρνουν αέρα οι επιβάτες. Έτσι, ήταν πολύ δύσκολο για τον ΟΑΣΘ να τα κρατήσει μέσα στον υπάρχοντα στόλο στον Ιούλιο αφού υπάρχει κίνδυνος θερμοπληξίας για όσους μετακινηθούν με τα συγκεκριμένα αστικά.

Βέβαια, το θέμα της ζέστης δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Από την πρώτη στιγμή που αγοράστηκαν τα συγκεκριμένα λεωφορεία με χρήματα των Δημοτών του Δήμου Θεσσαλονίκης και εμφανίστηκαν στους δρόμους της πόλης παρουσίασαν αρκετά προβλήματα καθώς οι υπεύθυνοι φαίνεται να μην φρόντισαν να διαθέτουν κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να κινηθούν σε ελληνικό έδαφος.

Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και όταν η θερμοκρασία πέφτει και κινούνται στους δρόμους, τα οχήματα της Λειψίας δεν δρομολογούνται πλέον σε δρομολόγια με μεγάλες κλίσεις εδάφους. Κι αυτό συμβαίνει διότι καταγράφηκαν περιστατικά πυρκαγιάς σε λεωφορεία που δυσκολευόταν να ανέβουν στις ανηφόρες.

Αγοράστηκαν λόγω της «καλής ποιότητας σε συνδυασμό με την εξαιρετική κατάσταση των λεωφορείων» όπως δήλωνε επανειλημμένα ο Δήμαρχος Ζέρβας προκειμένου να πείσει την αντιπολίτευση στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου πως ήταν μια άκρως συμφέρουσα αγορά. Βέβαια κάτι τέτοιο στην πράξη δεν αποδείχθηκε, διότι λίγες ημέρες αφότου βγήκαν σε διαδρομές ένα λεωφορείο άρπαξε φωτιά.

Τότε ο ΔΑΣ ΟΑΣΘ είχε βγάλει ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας ως «σαπάκια» τα συγκεκριμένα οχήματα. «Τα σαπάκια που φορτώθηκε ο ΟΑΣΘ από τη Γερμανία είναι ακατάλληλα για τις συνθήκες της Ελλάδας και συγκεκριμένα της Θεσσαλονίκης και αυτό γιατί έχουν μόνο δυο πόρτες, για το μέγεθος τους έχουν μικρούς κινητήρες –μικρότερους από αυτούς που έχουν τα κανονικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ- και δεν έχουν σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες», είχε αναφερθεί σχετικά.

Με τον τίτλο «Εκατομμύρια χιλιόμετρα στους δρόμους της Λειψίας έχουν τελειώσει», ανέφεραν στους τίτλους τους τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης και στα ρεπορτάζ τους πρόσθεταν: «Τα λεωφορεία που πωλούνται τώρα αγοράστηκαν μεταξύ 2007 και 2009. Το καθένα έχει χιλιομετρική απόσταση έως και 1,25 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Η εταιρεία δημόσιων μεταφορών της Λειψίας θα λάβει συνολικά περίπου 500.000 ευρώ για τα 49 οχήματα».

Οσο για το εάν ήταν συμφέρουσα η αγορά; Αν και η αρχική τιμή του κάθε οχήματος ήταν 11.500 ευρώ, έκαστος, δηλαδή μισό εκατομμύριο ευρώ τα 49 λεωφορεία, το συνολικό κόστος μαζί με τους φόρους και τα λοιπά έξοδα μεταφοράς έφτασε το ένα εκατομμύριο! Αρα δεν τα λες και πολύ «οικονομικά» για αστικά λεωφορεία που δεν κάνουν τη δουλειά τους!

Πηγή

Ε.ΣΥ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2312 315162 , MAIL: esydthessalonikis@gmail.com

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΔΗΛΩΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

ΘΥΜΗΣΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

#Ζελενσκι #κιριλοφ #Βλαντιμίρ Πούτιν

#Τελ Αβίβ