Hellenic Train – Το ελληνικό κράτος της χρωστάει πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Σε δεινή οικονομική θέση έχει περιέλθει η Hellenic Train, λόγω της παύσης επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών σε μεγάλο τμήμα του άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, αλλά και επειδή το ελληνικό δημόσιο οφείλει στην επιχείρηση περί τα 100 εκατ. ευρώ. Τα πράγματα είναι σκούρα για την Εταιρεία, η οποία προς το παρόν δεν θέτει μέρος του προσωπικού σε αναστολή, παρά μόνο περικόπτει υπερωρίες, σε μία προσπάθεια περιορισμού του κόστους λειτουργίας.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Hellenic Train, συζητήθηκαν εκτενώς στη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί, με τις διοικήσεις των σωματείων εργαζομένων στη σιδηροδρομική επιχείρηση, από τους οποίους και ζήτησε να τη στηρίξουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.
Προς το παρόν, η κατάσταση που αντιμετωπίζει η Εταιρεία, είναι αρκετά θολή, καθώς ακόμη δεν έχει κατατεθεί χρονοδιάγραμμα από τον ΟΣΕ, για τα έργα αποκατάστασης του δικτύου. Αλλά και η αποκατάσταση να προχωρήσει, θα είναι προσωρινή και θα αφορά μόνο τη μία γραμμή στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα ( στο Αθήνα- Θεσσαλονίκη), στην οποία αρχικά θα κινούνται μόνο ντιζελοκίνητα εμπορευματικά τραίνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η Hellenic Train, ενημέρωσε τους συνδικαλιστές, ότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει ως σήμερα καταβάλλει τα ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας/ άγονες γραμμές) για το 2022- όπως υποχρεούται να κάνει βάσει της υπογραφείσας σύμβασης- ούτε του Α’ εξαμήνου του 2023, δηλαδή 50+ 25 εκατ. ευρώ. Επίσης, δεν έχει καταβληθεί η αποζημίωση των 4 εκατ. ευρώ για την περίοδο που η Εταιρεία, λόγω covid, εκτελούσε δρομολόγια με περιορισμένες πληρότητες, αλλά ούτε και τα 16 εκατ. ευρώ που αφορούν επιδότηση για το υψηλό ενεργειακό κόστος.
Από την άλλη πλευρά και η Hellenic Train έχει ανοικτούς λογαριασμούς, καθώς χρωστάει σημαντικά ποσά στον ΟΣΕ , από τα τέλη χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ έχει οφειλές και προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, από την οποία μισθώνει τροχαίο υλικό. Σημειώνεται ότι Hellenic Train και OΣΕ, διαφωνούν ως προς τον τρόπο υπολογισμού των τελών χρήσης του δικτύου.
Η κατάσταση είναι αναμφίβολα πολύ δύσκολη για την εταιρεία, που ως τώρα αιμοδοτείται από την μητρική ιταλική, την Trenitalia. Προς το παρόν, δεν προχωράει σε αναστολή μέρους του προσωπικού, παρότι το κόστος της μισθοδοσίας για τα περίπου 1.200 άτομα που απασχολεί η Εταιρεία, είναι οπωσδήποτε μεγάλο.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν πως «δεν θα συζητήσουν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε.»
Επίσης, θα ζητήσουν να οριστεί άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ενώ υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στο σιδηρόδρομο, μετά από συνεννόηση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων με τα αρμόδια υπουργεία.
Τα σωματεία εργαζομένων στη Hellenic Train, μετά το πέρας της συνάντησης, εξέδωσαν την παρακάτω ανακοίνωση:
«Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μόλις πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία με τη Διοίκηση της HellenicTrain, η οποία μας ενημέρωσε για την
άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο.
Τα σωματεία ζήτησαν αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε.
Τέλος, τα σωματεία θα ζητήσουν άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών κ Υποδομών, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα, τα ποια έχουν ανακύψει στον σιδηρόδρομο.
Θεωρούμε αυτονόητη και αναγκαία τη συνεννόηση μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και των αρμοδίων Υπουργείων .
ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ: ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Π.Ε.Π.Ε.»
Διαδίκτυο, κάνε τη δουλειά σου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Tο 96% του συνόλου των ΜΜΕ του πλανήτη ανήκει σε 6 εβραϊκές εταιρείες!!!
Έρευνα: Τα ελληνικά ΜΜΕ είναι και επισήμως τα πιο αναξιόπιστα του πλανήτη
Κοινοποίησε !!!
#Ζελενσκι #κιριλοφ #Βλαντιμίρ Πούτιν