Τα νέα αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα του 2013
Θα περίμενες πως ένα νέο αυτοκίνητο του σήμερα, λόγω της τεχνολογίας που διαθέτει και των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων που πληροί, θα ήταν πιο “καθαρό” για το περιβάλλον συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο 10 ετών, αλλά τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας έδειξαν πως ισχύει το αντίθετο και αιτία είναι το γεγονός πως το καταναλωτικό κοινό έχει στραφεί στα SUVs και στα crossovers, που εκπέμπουν έως και 20% περισσότερο CO2 από τα άλλου τύπου αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την μελέτη της φιλανθρωπικής ομάδας δράσης για το κλίμα, Possible, η οποία βασίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μέσο νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2023 είναι πιο ρυπογόνο από το μέσο νέο αυτοκίνητο που πωλήθηκε πριν από 10 χρόνια.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές αγοράζουν όλο και περισσότερο SUVs αντί για άλλου τύπου αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι βαρύτερα και καίνε περισσότερο καύσιμο. Ως αποτέλεσμα, είναι λιγότερο αποδοτικά και εκπέμπουν περισσότερο CO2 από τα άλλα τύπου αυτοκίνητα.
Οι εκπομπές CO2 για ένα μέσο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μειώθηκαν σημαντικά μεταξύ 2011 και 2016, όταν οι μέσες εκπομπές νέων αυτοκινήτων έφτασαν τα 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Από τότε, οι εκπομπές αυξάνονται σταθερά, με το Possible να τονίζει πως ο αριθμός των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το 2023 πλησιάζει τα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι, κατά μέσο όρο, το λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που μπορεί κανείς σήμερα να αγοράσει στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 7 ετών.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του εισοδήματος και του μεγέθους του SUV. Έτσι, όσο πιο πλούσιος είναι κάποιος, τόσο μεγαλύτερο είναι το SUV που αγοράζει. Το 20% του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου που βρίσκεται στην ανώτερη κλίμακα εισοδήματος, έχει 81% περισσότερες πιθανότητες να οδηγεί ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει περισσότερες εκπομπές.
Επιπλέον, αυτό το 20% οδηγεί τρεις φορές περισσότερα χιλιόμετρα από το φτωχότερο 80%. Αυτό οδηγεί το Possible στο συμπέρασμα πως οι συνήθειες των πλουσίων είναι πολύ πιο επιβλαβείς για το περιβάλλον από τις συνήθειες του φτωχότερου 80%. Η οργάνωση υπαινίσσεται μέτρα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις, όπως η θέσπιση φόρων με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Διαδίκτυο, κάνε τη δουλειά σου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: