Οχυρώνονται οι μοναχοί στη Μονή Εσφιγμένου την στιγμή που η αστυνομία ετοιμάζει έφοδο
Έκρυθμη είναι η κατάσταση στο Άγιο Όρος
Έκρυθμη είναι η κατάσταση στο Άγιο Όρος μετά από έγγραφο της Αστυνομίας για επιχείρηση έξωσης, το οποίο έχει κινητοποιήσει τους μοναχούς στην Ιερά Μονή Εσφιγμένου.
Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το ThessToday.gr, ο Αστυνομικός Σταθμός Καρυών απέστειλε την περασμένη Τρίτη (16/7) ένα έγγραφο προς την Ιερά Επιστασία του Αγίου Όρους, με το οποίο ζητά άδεια ώστε να προχωρήσει σε ευρείας κλίμακας επιχείρηση έξωσης σε χώρους του Άθω, με τη συνδρομή ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων και βαρέων οχημάτων – μετά από αίτημα που υπέβαλε δικαστικός επιμελητής.
Το εν λόγω αίτημα ήταν αρκετό ώστε να κινητοποιήσει και τους 118 μοναχούς της ιστορικής Ιεράς Μονής Εσφιγμένου. Η επικείμενη επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας θορύβησε τους μοναχούς που διαβιούν εδώ και δεκαετίες στη Μονή Εσφιγμένου.
Πρόκειται για μοναχούς οι οποίοι από το 1972 κρατούν σκληρή στάση έναντι της ηγεσίας της Ορθοδοξίας και έκοψαν κάθε σύνδεση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, διαφωνώντας για τις συναντήσεις με εκπροσώπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Από την περίοδο εκείνη, στο μοναστήρι κυματίζει το λάβαρο «Ορθοδοξία ή θάνατος». Ένα σύνθημα το οποίο για τους ίδιους, αποτελεί στάση ζωής. Από το 2002 η παλιά αδελφότητα κηρύχτηκε «παράνομη» και έως και σήμερα για την ελληνική δικαιοσύνη, οι μοναχοί της Μονής Εσφιγμένου χαρακτηρίζονται ως «καταληψίες» και τους ζητήθηκε να αποχωρήσουν από το Μοναστήρι.
Την ίδια ώρα έχουν αποκλειστεί από τους κρατικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια αναγνωρίζει επίσημα ως νόμιμη τη νέα αδελφότητα της Εσφιγμένου, η οποία έχει έδρα τις Καρυές, αφαιρώντας κάθε δικαίωμα ή προνόμιο από τα παλιά μέλη.
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε το μοναστήρι μέχρι θανάτου»
Ο γέροντας Μεθόδιος -ένας από τους καταδικασθέντες για τα εκτεταμένα επεισόδια του 2013- δήλωσε στο τοπικό μέσο ότι σε περίπτωση αστυνομικής επιχείρησης, δεν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια.
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε το μοναστήρι μέχρι θανάτου, εδώ είναι η πνευματική μας πατρίδα. Εδώ γεννηθήκαμε πνευματικά και εδώ θα πεθάνουμε. Οι αστυνομικοί το μόνο που κάνουν είναι υπάλληλοι, δεν τους παρεξηγώ. Είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτό που τους λένε. Και κυνηγούν εμάς. Εμείς έχουμε γέρους που ζουν εδώ 50, 60,70 χρόνια. Μάς απαγορεύουν να μπούμε από το μοναστήρι να πάμε να πάρουμε τρόφιμα. Κουβαλάμε πράγματα στην πλάτη και περπατάμε 1,5 χιλιόμετρο. Να αφήσουμε τα γεροντάκια να πεθάνουν επειδή το θέλουν δύο άτομα; Προς Θεού, πού βρισκόμαστε;» διερωτάται.
«Ας έρθουν»
Σύμφωνα με τον γέροντα Μεθόδιο, «εάν οι Πατέρες των Μονών και οι αστυνομικοί έρχονται εδώ ώστε οι Έλληνες να πολεμήσουν τους Έλληνες μοναχούς, να το βγάλουν από τη μετάνοιά τους. Ας έρθουν. Και ό,τι θέλει ας γίνει. Άμα οι αστυνομικοί με τραβάνε και με σέρνουν, θα κάτσουν οι μοναχοί με δεμένα τα χέρια; Ή αν δουν κάποιος αξιωματικός να χτυπά κάποιον μοναχό, θα καθίσουν οι πατέρες να τους βλέπουν; Θα γίνουν εγκλήματα και αυτά τα παρακινούν οι Μοναχοί αυτοί που δεν έχουν σκοπό».
«Εμείς δεν πειράξαμε ποτέ κανέναν – Λένε ψέματα»
Τόσο το 2006 όσο και το 2013 το Άγιο Όρος αμαυρώθηκε από εικόνες εκτεταμένων επεισοδίων και εντάσεων με αστυνομικές δυνάμεις, με τον γέροντα Μεθόδιο να υποστηρίζει ότι η Μονή έχει στοχοποιηθεί. «Δεν έχουμε κάτι ούτε με την Ιερά Κοινότητα ούτε με το Πατριαρχείο. Τα έχουμε με τους ανθρώπους. Εμείς δεχόμαστε μόνο αυτά που άφησαν οι Άγιοι Πατέρες. Μας κατηγορούν για πράγματα που δεν ισχύουν, ότι εμείς εκπαιδεύουμε Ρώσους. Εμείς όποιος και να έρθει θα τον φιλοξενήσουμε, θα του δώσουμε ένα κομμάτι ψωμί να φάει. Και Τούρκος να είναι, θα του προσφέρουμε ένα ποτήρι νερό. Και αυτό γίνεται με τον δικό μας τον κόπο, γιατί μας έχουν πάρει τα πάντα. Πολλές φορές δεν έχω ούτε 5 ευρώ να πάρω κάτι . Υποχρεώνω τους άλλους αδελφούς που μας βοηθάνε», αναφέρει.
Και συμπληρώνει: «Τι ήρθαν να κάνουν στο Άγιο Όρος; Εδώ δεν ήρθαμε να μαζέψουμε χρήματα όπως αυτοί, να παίρνουν όλα τα έσοδα της Μονής δύο άτομα. Τι τα κάνουν; Εμένα με έχουν δικάσει 65 φορές. Είναι αυτό κατά Θεόν; Είναι αυτοί Μοναχοί στο Άγιο Όρος; Εμείς δεν πειράξαμε ποτέ κανέναν. Απλώς λέμε αυτά που λέμε. Αυτοί κάθε λίγο λένε ψέματα, ότι δήθεν κρύβουμε τον Παππά (σ.σ. καταδικασμένο μέλος της Χρυσής Αυγής), ότι εκπαιδεύουμε Ρώσους κομάντος, αν είναι δυνατόν. Και τα λένε στον κόσμο και μετά πηγαίνουν έξω και μιλάνε περί αγάπης. Ποια είναι η αγάπη; Δηλαδή όταν δεν μπορώ να πείσω τον άλλον να έρθει μαζί μου, να τον κάνω να πεθάνει από την πείνα; Αυτή είναι μοναχική – χριστιανική αγάπη; Προς θεού. Αν είναι έτσι το Άγιο Όρος, λυπάμαι».
Κύμα στήριξης από υποστηρικτές της Μονής
Σύμφωνα με πληροφορίες του ThessToday.gr το πρωί υποστηρικτές της Ιεράς Μονής θα συγκεντρώσουν τρόφιμα για τους μοναχούς, για περίπτωση έκτακτης ανάγκης. «Ο κόσμος μάς στηρίζει πάρα πολύ και το μήνυμά μου που δίνω, είναι: Να μείνουμε Έλληνες και Ορθόδοξοι και να επιστρέψουμε στα ήθη και στα έθιμά μας. Και να μπορέσουμε να ζήσουμε σαν έθνος – γιατί κάθε έθνος που καταστρέφει και τα ήθη και τα έθιμα, είναι προδιαγεγραμμένο για αφανισμό», καταλήγει.
Άθως: Το ιερό όρος της Αρτέμιδος και των Μουσών στην αρχαία Ελλάδα, άβατον για τους άνδρες — που το έκαναν Άγιον όρος και άβατον για τις γυναίκες…
Το όρος είχε παραχωρηθεί από τον Δία εις την «χρυσόθρονον αγνήν Αρτέμιδα», ονομαζόμενος και ως «Κήπος της Αρτέμιδος».
Στην αρχαιότητα στην περιοχή ετελούντο μυστήρια από τις ιέρειες, αυτός ήταν και ο λόγος που απαγορευόταν ρητά η παρουσία του ανδρικού φύλου. Σε περίπτωση καταπάτησης του άβατον, τότε το άτομο εκτελείτο. Ο Παυσανίας [Αρκαδικά 31,8] αναφέρει ότι σε ιερά αφιερωμένα σε θεές επιτρέπετο η είσοδος σε γυναίκες αλλά σε άνδρες μόνο μία φορά τον χρόνο.
Άλλες Θεϊκές οντότητες που λατρεύονταν επίσης ήταν : ο Ζεύς Ομάλιος ή Φύξιος, ο Απόλλων, ο Διόνυσος, ο Ηρακλής, ο Τιτάνας Κρείος, ο Νηρέας, η Αφροδίτη η Ουρανία, η Μορφώ, η Δήμητρα και άλλες πελασγικές και θρακικές Θεότητες. Αναφέρεται επίσης και λειτουργία ενός μαντείου του Απόλλωνα.
Εις το υψηλότερο σημείο του Άθωνος ευρίσκετο το άγαλμα του Αθώου Διός εξ ου και η ονομασία Άθως, ελέγετο ότι η σκιά του κατά την δύση του ηλίου άγγιζε τη Λήμνο και πως είχε δύο τεράστια διαμάντια για μάτια που έλαμπαν το βράδυ.
Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, το όρος Άθωνας συνδέεται με τη γιγαντομαχία μεταξύ των Γιγάντων και των Ολύμπιων θεών, ηγέτης των πρώτων ήταν ο Άθως. Ο Άθως πέταξε έναν τεράστιο βράχο εναντίον του Ποσειδώνα από τη Θράκη, αλλά αστόχησε και ο βράχος έπεσε στη θάλασσα, δημιουργώντας το όρος, στο οποίο δόθηκε το όνομά του. Η Σιθωνία οφείλει το όνοµα της στο Σίθωνα, το γιο του Ποσειδώνα. Χαλκιδική δε, ονομάστηκε εξ αιτίας του εποικισμού των Χαλκιδέων από την Εύβοια!
Το 324μ.Χ. ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ανακήρυξε τον Χριστιανισμό μόνη επίσημη θρησκεία της Αυτοκρατορίας. Εξαπέλυσε μεγάλο διωγμό εις το ιερό όρος Άθως κατά των Εθνικών καταστρέφοντας όλα τα ελληνικά Ιερά, τα περισσότερα των οποίων ήσαν της Αρτέμιδος. Έτσι με τον χρόνο και με την επικράτηση του Χριστιανισμού, από περιβόλι της Άρτεμιδος και Άλσος των Μουσών, μετονομάστηκε σε Άγιον Όρος από τον Κωνσταντίνο Θ’ τον Μονομάχο (1042-1054), οπότε άρχισε και το κτίσιμο των μοναστηριών.
Η καταστροφή αρχαίων μνημείων κατα την μετάβαση
Γύρω από τις πηγές της αρχαιοελληνικής γραμματείας περιστρέφονται και οι αρχαιολόγοι (Ιωακείμ Αθ. Παπάγγελος και Στέφανος Π. Παλιομπέης) στην προσπάθειά τους να ταυτίσουν τις αρχαιότητες με τις θέσεις πόλεων, καθώς συστηματική ανασκαφή δεν έχει γίνει ώς τώρα.
Υπολείμματα προχριστιανικών πόλεων ή μνημείων βρίσκονται διάσπαρτα κοντά στα ιερά καθιδρύματα, ενισχύοντας την άποψη ότι τα μεγάλα μοναστηριακά συγκροτήματα κτίστηκαν σε θέσεις προκατοικοιημένες. Κριτήρια για την επιλογή αποτέλεσαν προφανώς εκτός των άλλων, η δυνατότητα προμήθειας οικοδομικών υλικών.
Είναι χαρακτηριστική η τοιχογραφία του 1568 στο καθολικό της Μονής Δοχειαρίου με τέσσερις μοναχούς να μεταφέρουν «θησαυρόν» και μια μεμονωμένη όρθια κολόνα να επισημαίνει, πιθανότατα, τον αρχαιολογικό χώρο όπου εντόπισαν το εύρημα.
Σπαράγματα από αγάλματα της κλασικής-ελληνιστικής περιόδου, κιονόκρανα, βάθρα, μαρμάρινες επιτύμβιες στήλες, επιγραφές, και ανάγλυφες πλάκες ως θωράκια (ένα μάλιστα παριστάνει την ανάληψη του Μ. Αλεξάνδρου) χρησιμοποιήθηκαν ως οικοδομικά υλικά για τα βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία.
Σαρκοφάγοι μετατράπηκαν σε δεξαμενές για τη φύλαξη λαδιού, κιονόκρανα και μαρμάρινα ανάγλυφα κοσμούν παράθυρα και εισόδους, ενώ ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα θεωρείται η ενεπίγραφη μαρμάρινη στήλη του βασιλέως Κασσάνδρου στη μονή Δοχειαρίου. ΟΛΑ ΚΛΕΜΕΝΑ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ…
Πλούσιες συλλογές με κινητές αρχαιότητες και νομίσματα από τους αρχαϊκούς ώς τους υστερορωμαϊκούς χρόνους συγκέντρωσαν από τον 19ο αιώνα οι ιερές μονές με σημαντικότερες του Βατοπαιδίου, της Μεγίστης Λαύρας, του Αγίου Παντελεήμονος, του Δοχειαρίου, του Χελανδαρίου, της Αθωνιάδος Σχολής στις Καρυές και της Σιμωνόπετρας.
Επίσης πολλά από τα σημαντικότερα σε παγκόσμιο επίπεδο βυζαντινά χειρόγραφα αρχαιοελληνικών κειμένων με εκατοντάδες τίτλους φυλάσσουν όλες σχεδόν οι αγιορείτικες βιβλιοθήκες. Τουλάχιστον 183 χειρόγραφα σχετικά με την κλασική αρχαιότητα αριθμεί η ιβηριτική συλλογή, εκ των οποίων 35 με αριστοτελικά έργα που χρονολογούνται από τον 13ο ώς τον 18ο αιώνα.
Έχουμε βάλει εμπόδιο στην πρόοδό σας! Ραββίνος Marcus Eli Ravage: Είναι να απορεί κανείς γιατί μας απεχθάνεστε;
Διαδίκτυο, κάνε τη δουλειά σου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: