Η Ιαπωνία εισάγει την μαγνητική αιώρηση στα αυτοκίνητα – τέλος στα ηλεκτρικά και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Στις μέρες μας τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μπαταρίες και κινητήρες εσωτερικής καύσης για να κινηθούν ωστόσο αυτή η τεχνοτροπία είναι πολύ αναποτελεσματική καθώς η τριβή και η βαρύτητα απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας. Η Ιαπωνία παρουσιάζει μία πολύ καινοτόμο λύση , την μαγνητική αιώρηση που θα φέρει και το τέλος των κινητήρων υδρογόνου.
Το τέλος των μπαταριών και κινητήρων εσωτερικής καύσης;
Μία ομάδα Ιαπώνων ερευνητών στην μονάδα κβαντικής μηχανικής του ινστιτούτου επιστήμης και τεχνολογίας της Οκινάουα ανέφεραν πως δημιούργησαν μία κατασκευή που παρέχει μαγνητική αιώρηση που δεν απαιτεί εξωτερική ισχύ τροφοδοσίας.
Χρειάζεται ισχύ για την εκκίνηση και μόνο για την έναρξη του μαγνητικού πεδίου. Μετά από αυτό τα οχήματα θα κινούνται χωρίς την χρήση άλλου τύπου ωστικής ενέργειας όπως μπαταρίες και κινητήρες.
Πως λειτουργεί αυτή η επαναστατική εφεύρεση;
Σε μία επιφάνεια η μαγνητική αιώρηση αναγκάζει τα αντικείμενα, αυτοκίνητα εν προκειμένω να ανυψωθούν μερικά εκατοστά πάνω από τον άξονά τους. Αυτό εξαλείφει την τριβή και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί δίχως την ανάγκη μηχανικής ή ηλεκτρικής ώθησης.
Για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος το αυτοκίνητο πρέπει να είναι κατασκευασμένο από διαμαγνητικά υλικά και στην συνέχεια οι μαγνήτες κατά μήκος της τροχιάς παρέχουν ένα έντονο πεδίο που κάνει το όχημα να «επιπλέει».
Ένα παράδειγμα εφαρμογής της μαγνητικής αιώρησης είναι το τρένο Maglev όπου ισχυροί υπεραγώγιμοι ηλεκτρομαγνήτες οδηγούν συρμούς που κινούνται χωρίς μπαταρίες και κινητήρες. Ωστόσο αυτό το τρένο απαιτεί συνεχή ηλεκτρική ισχύ για να διατηρείται σε ανύψωση.
Εάν η ηλεκτρική ενέργεια είναι απενεργοποιημένη τότε το μαγνητικό πεδίο απενεργοποιείται. Πλέον οι επιστήμονες έχουν βελτιώσει την μέθοδο ώστε να απαιτεί ενέργεια μόνο στην εκκίνηση του συστήματος.
Για να γίνει αυτό χρησιμοποίησαν κονιοποιημένο γραφίτη που είναι ένα υλικό κρυσταλλωμένου άνθρακα. Μέσα από χημική διαδικασία κατασκεύασαν μία πάστα αναμειγνύοντάς την με κερί και έφτιαξαν μία πλάκα κάτω από την οποία υπάρχουν αρκετοί μαγνήτες διατεταγμένοι σε ένα συνεχές σύμπλεγμα.
Αυτά είναι αρκετά ισχυρά ώστε να προκαλούν μαγνητική αιώρηση. Έτσι το πεδίο διαμορφώνεται για την κίνηση αντικειμένων εξαλείφοντας την τριβή , καθιστώντας αποτελεσματικότερη την κίνηση για μεταφορές δίχως μπαταρίες και κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν πριν την εισαγωγή στο ευρύ κοινό
Το πειραματικό πρωτότυπο έχει μικρές διαστάσεις , για να κατασκευαστεί σε πραγματική κλίμακα που θα παρέχει πρακτική εφαρμογή θα πρέπει να επιλυθούν ορισμένα ζητήματα. Το πρώτο είναι να μειωθεί η κινητική ενέργεια στο επίπεδο της επιφάνειας.
Αυτό συμβαίνει επειδή η κίνηση στο κβαντικό πεδίο απαιτεί ψύξη. Επιπλέον η μείωση είναι απαραίτητη για την αύξηση της αυτονομίας και ευαισθησίας σε μικρά μεγέθη. Το άλλο ζήτημα σε πραγματικό μέγεθος είναι η «απόσβεση vortex».
Ένα σύστημα που ταλαντεύεται τείνει να χάσει την κατάσταση από εξωτερικές δυνάμεις και με τον χρόνο. Άρα πρέπει να βρεθεί μία μέθοδος που θα αποτρέπει την απώλεια ενέργειας του γραφίτη που βυθίζεται σε μαγνητικό πεδίο.
Συμπερασματικά, με την μαγνητική αιώρηση η τρέχουσα τεχνοτροπία των μπαταριών και κινητήρων εσωτερικής καύσης θα αποτελέσει παρελθόν μόλις ξεπεραστούν οι περιορισμοί που φέρει.
Πηγή / Μετάφραση Δήμος Δημαρέσης
Διαδίκτυο, κάνε τη δουλειά σου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: