Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το πρώτο αυτοκίνητο νερού είναι ήδη πραγματικότητα: 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας και το τέλος της βενζίνης

Το πρώτο αυτοκίνητο νερού είναι ήδη πραγματικότητα: 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας και το τέλος της βενζίνης
Το πρώτο αυτοκίνητο νερού είναι ήδη πραγματικότητα: 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας και το τέλος της βενζίνης
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις αντί της βενζίνης και των ορυκτών καυσίμων – μερικές εξίσου περίεργες όπως τα συνθετικά καύσιμα, στις οποίες θα επανέλθουμε σύντομα. Ωστόσο, μια εταιρεία τόλμησε αυτό που γνωρίζαμε μόνο θεωρητικά: αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο νερού και δεν θα πιστεύετε πώς λειτουργεί.
Ένα υδάτινο αυτοκίνητο που βάζει ημερομηνία στο τέλος της βενζίνης: αυτή η εταιρεία το κατάφερε

Η ιδέα της τροφοδοσίας ενός αυτοκινήτου με νερό αντί για βενζίνη έχει από καιρό γοητεύσει τόσο τους εφευρέτες όσο και τους περιβαλλοντολόγους. Τι θα γινόταν αν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να λειτουργούν απλώς με υδρογόνο που εξάγεται από το νερό;

Θα παρείχε καθαρή μεταφορά με ενέργεια από την πιο άφθονη ουσία στη Γη. Ενώ τα αυτοκίνητα με νερό έχουν παραμείνει ως επί το πλείστον στο εννοιολογικό στάδιο, μια πρωτοποριακή εταιρεία που ονομάζεται Electriq Global κάνει το όνειρο πραγματικότητα.
Με έδρα το Ισραήλ, η Electriq Global έχει αναπτύξει ένα ιδιόκτητο σύστημα που μετατρέπει αποτελεσματικά το νερό σε καύσιμο για να τροφοδοτήσει οχήματα. Η τεχνολογία τους εξάγει υδρογόνο από το νερό και το χρησιμοποιεί για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια που ωθεί το αυτοκίνητο.
Αυτό το άλμα προς τα εμπρός πρόκειται να μεταμορφώσει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, ωφελώντας παράλληλα το περιβάλλον. Με εκτιμώμενη αυτονομία 1.000 km ανά ρεζερβουάρ, το καύσιμο με βάση το νερό της Electriq θα μπορούσε σύντομα να καταστήσει τη βενζίνη ξεπερασμένη.

Θεωρητικοποιημένο αλλά αναπόδεικτο: έτσι λειτουργεί το πρώτο θαλάσσιο αυτοκίνητο στην ιστορία

Η τεχνολογία υδροκίνητων αυτοκινήτων που αναπτύχθηκε από την ισραηλινή εταιρεία Electriq Global χρησιμοποιεί μια μοναδική νανοτεχνολογία που μπορεί να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας εξειδικευμένης μεμβράνης.

Αυτή η μεμβράνη λειτουργεί σαν ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να διασπάσει τα μόρια του νερού στα σύνθετα στοιχεία τους. Το υδρογόνο που παράγεται από την αντίδραση στη συνέχεια τροφοδοτείται στην κυψέλη καυσίμου του οχήματος.
Στην κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο συνδυάζεται με το οξυγόνο από τον αέρα για να δημιουργήσει ηλεκτρικό ρεύμα. Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου, προωθώντας το όχημα. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, το μόνο υποπροϊόν από αυτή την αντίδραση είναι το νερό, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς εκπομπές.
Η μεμβράνη που διασπά τα μόρια του νερού αναπτύχθηκε ειδικά από την Electriq Global. Περιέχει μοναδικά νανοϋλικά που καθιστούν δυνατή την αντίδραση χρησιμοποιώντας πολύ λιγότερο ηλεκτρισμό από ό,τι χρειαζόταν πριν. Αυτή η ανακάλυψη βοηθά να γίνουν βιώσιμη πραγματικότητα τα αυτοκίνητα που κινούνται με νερό που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Ένα πρωτότυπο που ήταν δύσκολο να βελτιστοποιηθεί: η ιστορία του πρώτου θαλάσσιου αυτοκινήτου
Η Electriq Global έχει κατασκευάσει πολλά πρωτότυπα για να δοκιμάσει και να βελτιώσει την τεχνολογία καυσίμων με βάση το νερό. Το 2018, δοκίμασαν επιτυχώς στο δρόμο ένα Renault Clio μετασκευασμένο για να λειτουργεί με το σύστημα καυσίμου υδρογόνου κατά παραγγελία.
Το αυτοκίνητο δοκιμής πέτυχε ταχύτητες πάνω από 70 mph και δεν χρειάστηκε καμία τροποποίηση του κινητήρα εκτός από τη σύνδεση σε μια εξωτερική δεξαμενή νερού και μετατροπέα καυσίμου. Περαιτέρω δοκιμές στο δρόμο έχουν προγραμματιστεί με τη χρήση ενός SUV Suzuki Vitara που είναι εκ των υστέρων εξοπλισμένο με μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου και δεξαμενή νερού για να επεκτείνει την εμβέλειά του.
Στόχος της Electriq είναι να επιδείξει πάνω από 600 μίλια ανά δεξαμενή , συγκρίσιμα με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα. Μέχρι στιγμής, η τεχνολογία έχει δείξει εξαιρετικά αποτελέσματα σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Ο μετατροπέας καυσίμου εξάγει αποτελεσματικά υδρογόνο από το νερό και το τροφοδοτεί στον κινητήρα χωρίς απώλεια απόδοσης σε σύγκριση με τη βενζίνη. Μέσω αυστηρών δοκιμών και βελτιώσεων, η Electriq στοχεύει να αποδείξει τη βιωσιμότητα των οχημάτων που κινούνται με νερό για καθημερινή χρήση από τους καταναλωτές.
Η αλήθεια είναι ότι ένα θαλάσσιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι το τέλος της βενζίνης και όλων των ρυπογόνων καυσίμων. Γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι το υδρογόνο θα έπαιζε πολύ σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση του άνθρακα της κινητικότητας, αλλά όχι σε αυτόν τον βαθμό. Θα το δούμε σύντομα στους δρόμους μας; Ας το ελπίσουμε, δεδομένων των πλεονεκτημάτων του.
ΑΛΛΑ ΠΙΘΑΝΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΝ ΟΙ 7 ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΟΡΥΚΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΓΙΑΤΙ ΈΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΠΕΝΔΎΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΤΡΈΛΑΙΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ ΣΥΝΕΡΓΟΥΣ – ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΥΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΥΨΗΛΟΤΑΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΛΙΤΡΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ. ΚΑΙ  ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ ΕΙΧΑΝ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΤΟ 1974-1975 ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΚΉ ΚΡΊΣΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ  ΤΙΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΒΓΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΩΣΟΥΝ ΕΝΤΟΛΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ.

πηγη