Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Χιλιάδες λιμενεργάτες έκλεισαν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ σε μεγάλη απεργία

Χιλιάδες λιμενεργάτες έκλεισαν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ σε μεγάλη απεργία
Χιλιάδες λιμενεργάτες έκλεισαν τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ σε μεγάλη απεργία

Και αυτό αντιπροσωπεύει την τελευταία διαταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού – Θα μπορούσε να κοστίσει στην οικονομία των ΗΠΑ έως και 5 δισ. δολάρια την ημέρα

Δεκάδες χιλιάδες λιμενεργάτες έχουν προχωρήσει σε απεργία σε όλη την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, κλείνοντας βασικούς θαλάσσιους θαλάσσιους δρόμους – και προκαλώντας ανησυχίες για ελλείψεις και πληθωρισμό – ενόψει των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου .

Το κλείσιμο από τη Διεθνή Ένωση Longshoremen’s Association (ILA) σταμάτησε την κυκλοφορία σε 36 λιμάνια από το Μέιν προς το Τέξας από τα μεσάνυχτα της Τρίτης.

Είναι η πρώτη λιμενική απεργία του μεγέθους της εδώ και πέντε δεκαετίες, που απειλεί να προκαλέσει ζημίες δισεκατομμυρίων στην οικονομία των ΗΠΑ και να παρεμποδίσει τη ροή αγαθών, όπως τρόφιμα και είδη ένδυσης.

Οι λιμενικοί των ΗΠΑ ξεκίνησαν την απεργία λόγω εργασιακής διαμάχης με την εργοδοτική ομάδα United States Maritime Alliance (USMX), μετά τη λήξη της εξαετούς σύμβασής τους.

Για τη νέα τους σύμβαση, η ILA θέλει η USMX να αυξήσει τους μισθούς κατά 77 τοις εκατό σε διάστημα έξι ετών και να απαγορεύσει κάθε αυτοματισμό, που πιστεύουν ότι απειλεί τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων.

Ενώ η USMX προσφέρθηκε να αυξήσει τους μισθούς κατά 50 τοις εκατό και να διατηρήσει τους τρέχοντες ελέγχους αυτοματισμού, η ILA είπε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό, ειδικά υπό το φως των τεράστιων κερδών του κλάδου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και του πληθωρισμού που επηρέασε το βαθμό που έφτασαν οι προηγούμενες επιταγές. .

«Είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε όσο χρειαστεί, να παραμείνουμε εκτός απεργίας για όποια χρονική περίοδο χρειαστεί, για να λάβουμε τους μισθούς και τις προστασίες ενάντια στην αυτοματοποίηση που αξίζουν τα μέλη μας του ILA», δήλωσε ο επικεφαλής του ILA Χάρολντ Ντάγκετ σε δήλωση την Τρίτη.

Αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες συγκέντρωσαν δισεκατομμύρια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, «θέλουμε να το αποπληρώσουν», δήλωσε ο τοπικός πρόεδρος της ILA στη Φιλαδέλφεια Μπόιζ Μπάτλερ. «Θα το ξεπληρώσουν».

«Φοβάμαι ότι θα είναι άσχημο»

Ενώ οι αναλυτές λένε ότι οι αμερικανοί καταναλωτές είναι απίθανο να αισθανθούν τα αποτελέσματα της απεργίας αμέσως, το πορτοφόλι τους θα μπορούσε να χτυπηθεί εάν παρατείνει για πολύ.

«Η ανησυχία είναι ότι όσο περισσότερο διαρκέσει αυτό, τόσο περισσότερες ελλείψεις λιανικής θα συμβούν και τόσο περισσότερες αυξήσεις τιμών θα δουν οι Αμερικανοί», δήλωσε η Kristen Saloomey του Al Jazeera από το Νιου Τζέρσεϊ, όπου, μαζί με τη Νέα Υόρκη, έχουν συσσωρευτεί περίπου 100.000 αφορτωμένα εμπορευματοκιβώτια. στα λιμάνια.

«Πρόκειται για κοντέινερ που θα μεταφέρουν εμπορεύματα που χρειάζονται οι Αμερικανοί», είπε ο Saloomey

Φοβούμενοι μεγάλες απώλειες, οι επιχειρήσεις που στέλνουν ή λαμβάνουν αγαθά πάνω από τον ωκεανό εξετάζουν άλλες επιλογές αποστολής, όπως η χρήση της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ για τις παραδόσεις τους. Αλλά «δεν υπάρχει εύκολο Σχέδιο Β», είπε στο πρακτορείο ειδήσεων AFP η Έριν ΜακΛάφλιν, ανώτερη οικονομολόγος στο μη κερδοσκοπικό Συμβούλιο Επιχειρηματικής Έρευνας Conference.

“Ενώ οι φορτωτές έχουν ήδη αρχίσει να εκτρέπουν κάποιο φορτίο στη Δυτική Ακτή, η χωρητικότητα για τέτοιες εναλλακτικές επιλογές είναι περιορισμένη”, δήλωσε ο McLaughlin.

Οι λιμενεργάτες στη Δυτική Ακτή δεν απεργούν, καθώς ανήκουν σε ξεχωριστό σωματείο και έχουν το δικό τους συμβόλαιο που συμφώνησαν πέρυσι, εξασφαλίζοντας μεγάλη αύξηση στους μισθούς.

Ο Steve Hughes, Διευθύνων Σύμβουλος της HCS International, η οποία εστιάζει στη ναυτιλία αυτοκινήτων, είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι η απεργία του συνδικάτου «κρατά ολόκληρη τη χώρα πάνω από ένα βαρέλι… Πραγματικά φοβάμαι ότι θα είναι άσχημο».

Ο Forecaster της Oxford Economics προβλέπει ότι η αντιπαράθεση θα μπορούσε να αποστραγγίσει 4,5-7,5 δις δολάρια από την οικονομία των ΗΠΑ κάθε εβδομάδα.

Θα παρέμβει ο Λευκός Οίκος;

Το κλείσιμο έχει φέρει σε δύσκολη θέση τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν και την αντιπρόεδρο Καμάλα Χάρις. Κανένας από τους δύο δεν θέλει να αποξενώσει ένα ισχυρό συνδικάτο ή να θεωρηθεί αντεργατικός στην προοδευτική τους βάση. Αλλά είναι επίσης επιφυλακτικοί για οποιαδήποτε ζημιά στην οικονομία, την οποία οι ψηφοφόροι ανέφεραν ως την κορυφαία προτεραιότητά τους για τις εκλογές .

Μέχρι στιγμής, ο Λευκός Οίκος έχει δηλώσει ότι δεν θα παρέμβει και δεν θα παρέμβει άμεσα στη διακοπή της εργασίας, παρά τις εκκλήσεις ορισμένων λιανοπωλητών. Την Τρίτη, ο Μπάιντεν είπε ότι οι «συλλογικές διαπραγματεύσεις» ήταν ο καλύτερος τρόπος για τους εργαζόμενους να λάβουν τις αμοιβές και τα οφέλη που «τους αξίζουν». Πρόσθεσε ότι ήρθε η ώρα για την USMX να διαπραγματευτεί μια «δίκαιη σύμβαση» με τους λιμενεργάτες.

Η Task Force Διαταραχών της Εφοδιαστικής Αλυσίδας της κυβέρνησης των ΗΠΑ θα πραγματοποιεί επίσης καθημερινές συναντήσεις για να αντιμετωπίσει τυχόν πιθανές προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Πηγή :  και πρακτορεία ειδήσεων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ