Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Η βιομηχανία των ΜΜΕ έχει εξελιχθεί σε σύστημα που διαμορφώνει πεποιθήσεις και έχει αναδείξει την ψευδολογία ως επιστημονικό πεδίο

Η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης έχει εξελιχθεί σε σύστημα που διαμορφώνει πεποιθήσεις και έχει αναδείξει την ψευδολογία ως επιστημονικό πεδίο
Η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης έχει εξελιχθεί σε σύστημα που διαμορφώνει πεποιθήσεις και έχει αναδείξει την ψευδολογία ως επιστημονικό πεδίο

Η βιομηχανία του θεάματος είναι εδώ και καιρό μια από τις επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη επιρροή στον πλανήτη. Ωστόσο, υπάρχει μια συντριπτική εσφαλμένη αντίληψη ότι το περιεχόμενό του δεν επηρεάζει τη ζωή μας.

Η ακριβής επίδραση που έχουν τα μέσα στους ανθρώπους έχει μετρηθεί από τη διαφημιστική βιομηχανία. Η διαφημιστική βιομηχανία χρησιμοποιεί ψυχολογικές τεχνικές και τεχνικές ύπνωσης για να πουλήσει τα προϊόντα της. Οι παραγωγοί ταινιών χρησιμοποιούν τις ίδιες τακτικές για να σας πουλήσουν ένα σύστημα πεποιθήσεων!

Στο ντοκιμαντέρ με τίτλο « Pseudology: The Art of Liing » που κυκλοφόρησε το 2012το The Little Light Studio ρίχνει μια εις βάθος ματιά στη βιομηχανία του θεάματος και αποκαλύπτει πώς οι ταινίες αναδιαμορφώνουν τις απόψεις μας.

Εάν το παραπάνω βίντεο αφαιρεθεί από το YouTube, μπορείτε να το παρακολουθήσετε στο BitChute ΕΔΩ . Μπορείτε να αγοράσετε ένα αντίγραφο του βίντεο ΕΔΩ . Ακολουθεί μια επισκόπηση του περιεχομένου του ντοκιμαντέρ. Οι σύνδεσμοι που προσθέσαμε στο κείμενο είναι δικοί μας.

Η επίδραση της τηλεόρασης στη πρώιμη παιδική ηλικία

Η τηλεόραση έχει βιολογικό αντίκτυπο στον εγκέφαλο, επιδεινώνει τη δραστηριότητα του μυαλού και δυνητικά την μετατρέπει σε κατάσταση «πουρέ», με κάποιους να εικάζουν ότι είναι μέρος ενός μεγαλύτερου έργου ελέγχου και κυριαρχίας.

Η έρευνα υποδηλώνει ότι η παρατεταμένη έκθεση στην τηλεόραση μπορεί να είναι επιζήμια για τη ζωή, με ορισμένες μελέτες να δείχνουν ότι τα παιδιά που παρακολουθούν τρεις έως τέσσερις ώρες μη εκπαιδευτική τηλεόραση καθημερινά θα έχουν δει σχεδόν 8.000 δολοφονίες μέχρι το τέλος του δημοτικού.

Την εποχή που έγινε το ντοκιμαντέρ, ο Δρ. Ντμίτρι Τσόκας ήταν παιδίατρος και Διευθυντής του Νοσοκομείου Παίδων του Σιάτλ. Η έρευνά του διαπίστωσε ότι η έκθεση του αναπτυσσόμενου εγκεφάλου σε ταχεία αλληλουχία τηλεοπτικών προγραμμάτων, ιδιαίτερα των βρεφικών ψηφιακών δίσκων βίντεο (“DVD”), μπορεί να προπονεί το μυαλό να περιμένει υψηλά επίπεδα εισόδου, οδηγώντας σε μικρότερη διάρκεια προσοχής αργότερα στη ζωή.
Η έρευνα έχει προχωρήσει για τη μελέτη των επιπτώσεων της υπερδιέγερσης στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, εκθέτοντας νεογέννητα ποντίκια σε «τηλεόραση με ποντίκια» με φώτα που αναβοσβήνουν και ήχο για έξι ώρες την ημέρα, με αποτέλεσμα μικρότερη διάρκεια προσοχής, μεγαλύτερη ανάληψη κινδύνων και φτωχότερη γνωστική ανάπτυξη.
Ο μέσος όρος ηλικίας στην οποία τα παιδιά άρχισαν να παρακολουθούν τακτικά τηλεόραση έχει μετατοπιστεί από την ηλικία των τεσσάρων ετών το 1970 στην ηλικία των τεσσάρων μηνών σήμερα, με την εμφάνιση των βρεφικών DVD και των προϊόντων που απευθύνονται σε μικρά παιδιά.

Η Αμερικανική Παιδιατρική Ένωση συνιστά τα παιδιά κάτω των δύο ετών να μην εκτίθενται ποτέ στην τηλεόραση, ενώ η Γαλλία έχει καταστήσει παράνομη την παραγωγή προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά κάτω των τριών ετών.

Η επίδραση της τηλεόρασης στην εγκεφαλική δραστηριότητα και την ψυχική υγεία

Η παρακολούθηση τηλεόρασης είναι μια παθητική δραστηριότητα που μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση του μυαλού, με τον εγκέφαλο να αλλάζει από μοτίβα εγκεφαλικών κυμάτων βήτα σε μοτίβα εγκεφαλικών κυμάτων άλφα σε λιγότερο από 60 δευτερόλεπτα, αφήνοντας το νου αδιάφορο και ανίκανο να συγκεντρωθεί.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η παρακολούθηση τηλεόρασης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον μετωπιαίο λοβό του εγκεφάλου, καταστέλλοντας τη δραστηριότητά του και οδηγώντας σε μείωση της κυκλοφορίας, η οποία μπορεί να συνδεθεί με την κατάθλιψη και το άγχος.
Τα προβλήματα ψυχικής υγείας αυξάνονται παγκοσμίως και η υπερβολική κατανάλωση ψυχαγωγίας είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει, με μελέτες που δείχνουν ότι η συνήθης κατανάλωση ψυχαγωγίας μπορεί να υπερδιπλασιάσει τον κίνδυνο κατάθλιψης και άγχους.
Ο προμετωπιαίος φλοιός, υπεύθυνος για τις εκτελεστικές λειτουργίες, τον έλεγχο των παρορμήσεων και τις ηθικές επιλογές, αδρανοποιείται κατά την παρακολούθηση τηλεόρασης ή ταινιών, οδηγώντας σε απώλεια κριτικής σκέψης και αυξημένη συναισθηματική αντιδραστικότητα.

Η χειραγώγηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών μέσω της διαφήμισης

Ο κλάδος της διαφήμισης το εκμεταλλεύεται αυτό χρησιμοποιώντας συναισθηματική χειραγώγηση για να πουλήσει προϊόντα, με τις εταιρείες να ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις για να δημιουργήσουν συναισθηματικούς δεσμούς με τις επωνυμίες τους.
Οι έμποροι στοχεύουν να δημιουργήσουν συναισθηματικές συνδέσεις με τους καταναλωτές, κατανοώντας ότι οι άνθρωποι αγοράζουν προϊόντα με βάση το πώς τους κάνουν να νιώθουν και όχι απλώς τις πρακτικές τους ανάγκες.
Η μετάβαση από μια κοινωνία που βασίζεται στις ανάγκες σε μια κοινωνία που βασίζεται στα θέλω μπορεί να αποδοθεί στον Edward Bernays , ο οποίος εφάρμοσε τις ιδέες του θείου του Sigmund Freud σχετικά με την ανθρώπινη επιθυμία στο μάρκετινγκ, δημιουργώντας μια αγορά που καθοδηγείται από συναισθήματα.
Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι για να πουλήσουν περισσότερα, έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι Ανθρωποι σκέφτονταν για τα προϊόντα, μεταβαίνοντας από την κουλτούρα των αναγκών στην κουλτούρα επιθυμιών, όπως δήλωσε ο κορυφαίος τραπεζίτης Paul Mazur της Lehman Brothers.
«Πρέπει να μετατοπίσουμε την Ανθρωπότητα από μια κουλτούρα αναγκών σε μια κουλτούρα επιθυμιών. Οι άνθρωποι πρέπει να εκπαιδευτούν στο να επιθυμούν και να θέλουν πράγματα ακόμη και αν δε τα έχουν καμία ανάγκη. Πρέπει να διαμορφώσουμε μια νέα νοοτροπία στην Αμερική. Οι επιθυμίες του ανθρώπου πρέπει να επισκιάσουν τις ανάγκες του», είπε ο Μαζούρ σχεδόν κυνικά.
Η διαφήμιση λειτουργεί δημιουργώντας ένα κενό στην αυτοεκτίμηση που μόνο το προϊόν ή η υπηρεσία μπορεί να καλύψει, συχνά προβάλλοντας την εξωτερική ομορφιά έναντι της προσωπικότητας και του χαρακτήρα, ιδιαίτερα στη βιομηχανία της ομορφιάς.
Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί ιατρική τεχνολογία όπως η λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού («fMRI») για την παρακολούθηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας και των συναισθηματικών αποκρίσεων στη διαφήμιση, επιτρέποντας στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να χειραγωγούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι έμποροι χρησιμοποιούν διάφορα κόλπα, όπως παραλογισμό, μαρτυρίες, φαντασία, σεξ και χιούμορ, για να πουλήσουν προϊόντα που θα πατήσουν κουμπιά ευχαρίστησης.

Ερευνητές όπως ο Δρ. Paul Zak, ο οποίος την εποχή του ντοκιμαντέρ ήταν νευροοικονομολόγος στο Claremont Graduate University, μελέτησαν την ορμόνη ωκυτοκίνη, που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια εμπειριών δεσμού και τη πιθανή χρήση της στο μάρκετινγκ για τη δημιουργία συναισθηματικών συνδέσεων με τους καταναλωτές.

Η χρήση της νευροεπιστήμης στο μάρκετινγκ εγείρει ηθικές ανησυχίες, με ορισμένους ειδικούς να προειδοποιούν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χειραγωγήσει τους καταναλωτές και να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους.

Η ωκυτοκίνη είναι μια ορμόνη που διευκολύνει την εμπιστοσύνη μεταξύ αγνώστων και όταν κάποιος σας εμπιστεύεται, ο εγκέφαλος απελευθερώνει ωκυτοκίνη, παρακινώντας σας να ανταποδώσετε και να είστε αξιόπιστοι. Οι διαφημιστές χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να κάνουν τον εγκέφαλο των ανθρώπων να απελευθερώσει ωκυτοκίνη, κάνοντάς τους να εμπιστεύονται και να ταυτίζονται με τα προϊόντα τους, όπως η χρήση κουταβιών σε διαφημίσεις χαρτιού υγείας για να προκαλούν συναισθήματα.
Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν αυξάνονται τα επίπεδα ωκυτοκίνης, οι άνθρωποι είναι πιο συμπονετικοί και πρόθυμοι να δωρίσουν χρήματα για σκοπούς που τους ενδιαφέρουν, και οι διαφημιστές έχουν βρει πώς να το αξιοποιήσουν.

Ύπνωση, NLP και τεχνικές διαφήμισης

Η ύπνωση και ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός (“NLP”) είναι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για να επηρεάσουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των ανθρώπων και οι διαφημιστές χρησιμοποιούν παρόμοιες μεθόδους για να φέρουν τους ανθρώπους σε κατάσταση έκστασης και να συσχετίσουν τα προϊόντα τους με συναισθήματα.

Η χρήση της μουσικής, ιδιαίτερα της ραπ μουσικής, σε διαφημίσεις είναι μια μορφή υπνωτικής επαγωγής, που κάνει τους ανθρώπους πιο επιρρεπείς στο μήνυμα που μεταδίδεται. Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές, όπως γρήγορα κοψίματα και ρυθμική μουσική, για να τραβήξουν την προσοχή των ανθρώπων και να τους κάνουν πιο δεκτικούς στο μήνυμα, χρησιμοποιώντας συχνά την επιστήμη του εγκεφάλου.

Οι διαφημιστές στοχεύουν να κρατήσουν τους ανθρώπους στα κατώτερα εγκεφαλικά κέντρα, όπου ελέγχονται πιο εύκολα, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως το άγχος και η συναισθηματική χειραγώγηση για να παρακάμψουν τον ανώτερο φλοιό.

Υποσυνείδητη διαφήμιση και NLP

Η υποσυνείδητη διαφήμιση είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις των ανθρώπων και η έρευνα έχει δείξει ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική στην αύξηση των πωλήσεων και στην αλλαγή της συμπεριφοράς.
Το NLP είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται για να συνδέσει αρνητικά συναισθήματα σε ορισμένες ενέργειες ή συμπεριφορές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους ανθρώπους να σταματήσουν το κάπνισμα, για παράδειγμα, ή να αλλάξουν τις συνήθειές τους.
Ο Darren Brown, ένας ειδικός της ύπνωσης και του NLP, έχει αποδείξει τη δύναμη αυτών των τεχνικών στα βίντεο και τις ζωντανές εμφανίσεις του, όπως πείθοντας κάποιον να επιλέξει ένα διαφορετικό δώρο από αυτό που ήθελε αρχικά.
Το NLP μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει ένα έντονο αίσθημα επιθυμίας για ένα αντικείμενο και μπορεί ακόμη και να αντικαταστήσει τη μνήμη αυτού που ήθελε αρχικά ένα άτομο, όπως αποδεικνύεται από την τεχνική του Darren Brown.

Επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου και ύπνωση

Ο εγκέφαλος μπορεί να επαναπρογραμματιστεί και να παρακαμφθεί, όπως ένας υπολογιστής, και η ύπνωση είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διακοπή του καπνίσματος, την απώλεια βάρους ή τον τοκετό χωρίς πόνο.
Ο Ντέρεν Μπράουν χρησιμοποίησε υποσυνείδητη πειθώ για να κάνει μια ομάδα ανθρώπων να ξεχάσει την ταινία που μόλις παρακολούθησαν και αυτή η τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διαφήμιση για να προσδώσει συναισθήματα σε προϊόντα.

Τα έντονα φώτα και η πλημμύρα του εγκεφάλου με πληροφορίες μπορούν να προκαλέσουν μια υπνωτική κατάσταση, και αυτό χρησιμοποιείται συχνά σε κινηματογραφικές αίθουσες και σκηνικές παραγωγές.

Συναισθήματα, λήψη αποφάσεων και επιρροή ταινιών

Τα συναισθήματα παίζουν κρίσιμο ρόλο στη λήψη αποφάσεων και στα συστήματα πεποιθήσεων, και οι άνθρωποι συχνά μπερδεύουν τα συναισθήματά τους με τη λογική. Η παρακολούθηση μιας ταινίας μπορεί να παρακάμψει το ηθικό κέντρο εντολών και να κλείσει τη συνειδητή σκέψη, επιτρέποντας στους ανθρώπους να αντιδρούν συναισθηματικά χωρίς να επεξεργάζονται τις πληροφορίες.

Η τεχνολογία Neuro cinema χρησιμοποιεί σαρώσεις εγκεφάλου fMRI για να δημιουργήσει καλύτερες ταινίες που προκαλούν μια ισχυρότερη συναισθηματική ανταπόκριση από το κοινό και κινηματογραφιστές όπως ο Peter Katz χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία για να βελτιώσουν τις ταινίες τους.
Οι κινηματογραφιστές χρησιμοποιούν χαρακτηριστικά νευρομάρκετινγκ και νευροεπιστήμονες για να μελετήσουν την επίδραση της κινηματογραφικής εικόνας στις συνειδητές και υποσυνείδητες διαδικασίες στον εγκέφαλο, με έμφαση στα συναισθήματα.

Νέες τεχνολογίες, όπως μελέτες σάρωσης εγκεφάλου fMRI και καθίσματα D-box, χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν τη συναισθηματική εμπλοκή του κοινού και να δημιουργήσουν μια πιο καθηλωτική εμπειρία.

Προηγμένες τεχνικές δημιουργίας ταινιών και εμπειρίες καθηλώσεως

Ορισμένοι κινηματογραφιστές, συμπεριλαμβανομένων των Peter Jackson και James Cameron, γυρίζουν τις ταινίες τους σε 48 καρέ ανά δευτερόλεπτο για να δημιουργήσουν μια υπερρεαλιστική εμπειρία και πειραματίζονται με ακόμη υψηλότερους ρυθμούς καρέ, όπως 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Ο κρίσιμος παράγοντας, ή ο συνειδητός νους, μπορεί να διακοπεί μέσω της χρήσης ύπνωσης και NLP, επιτρέποντας ένα βαθύτερο επίπεδο υποδείξεων και χειραγώγησης. Η χρήση της ύπνωσης και του NLP σε ταινίες μπορεί να χειραγωγήσει τα συναισθήματα του κοινού και να δημιουργήσει ένα βαθύτερο μήνυμα, μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιηθεί για να εμφυτεύσει ιδέες στο υποσυνείδητο.

Η ταινία « Inception », σε σκηνοθεσία Κρίστοφερ Νόλαν, είναι ένα παράδειγμα του πώς οι κινηματογραφιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ύπνωση και το NLP, παίζοντας με την παραμόρφωση του χρόνου και του χώρου, για να δημιουργήσουν μια περίπλοκη και πολυεπίπεδη ιστορία που μπορεί να χειραγωγήσει τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις του κοινού.

Έναρξη, υπνωση, NLP και γνωστική ερμηνεία

Οι ταινίες και η ψυχαγωγία, όπως το Inception , μπορούν να χειραγωγήσουν το υποσυνείδητο χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η παραμόρφωση του χρόνου, οι τυχαίες εικόνες και οι ενσωματωμένες ιστορίες, ειδικά όταν ο θεατής βρίσκεται σε αυξημένη κατάσταση συναισθημάτων και μοτίβο άλφα εγκεφαλικών κυμάτων. Οι πληροφορίες από την ψυχαγωγία δεν αναλύονται κριτικά από τον μετωπιαίο λοβό, αλλά μάλλον αποθηκεύονται ως ένα μεγάλο κομμάτι στη μνήμη, καθιστώντας τον θεατή πιο δεκτικό.

Η επιρροή της ψυχαγωγίας στις πεποιθήσεις και τις κοσμοθεωρίες

Μερικοί σκηνοθέτες και συγγραφείς (και πολιτικά καθεστώτα) μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτή την τεχνολογία για να εμφυτεύσουν ιδέες και συστήματα πεποιθήσεων στους ανθρώπους, προωθώντας μια μεταμοντέρνα άποψη για τη σχετικότητα του σωστού και του λάθους. Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας έχει τη δύναμη να διαμορφώνει κοινωνικές στάσεις, πεποιθήσεις και κοσμοθεωρίες και οι επιλογές ψυχαγωγίας μας μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή μας.

 

 

 

 

Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

#Ζελενσκι #κιριλοφ #Βλαντιμίρ Πούτιν

#Τελ Αβίβ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ