Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Δείτε για ποιο λόγο δεν πρέπει να βάζετε το αυτόματο κιβώτιο στη θέση «Ν»
Δείτε για ποιο λόγο δεν πρέπει να βάζετε το αυτόματο κιβώτιο στη θέση «Ν»

Δείτε για ποιο λόγο δεν πρέπει να βάζετε το αυτόματο κιβώτιο στη θέση «Ν»

Όλοι μας γνωρίζουμε πώς η οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ευκολότερη, ωστόσο η σωστή χρήση και συντήρηση είναι απαραίτητες για τη μακροζωία του.

Ως γνωστόν, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει συνήθως τέσσερις «θέσεις» στον επιλογέα: Park (P), Reverse (R) , Neutral (N) και Drive (D). Ωστόσο υπάρχουν και μερικές ακόμη που δεν συναντάμε σε όλα τα αυτόματα κιβώτια.

Αυτές είναι το Manual (M), το οποίο συνοδεύεται από τα +/- και είναι η επιλογή σειριακής λειτουργίας του κιβωτίου, και το Sport (S), που αποτελεί επιλογή για την πιο σπορ λειτουργία του κιβωτίου.

Επίσης, μπορεί να συναντήσετε και τη λειτουργία Low (L) η οποία περιορίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ροπή, και τη λειτουργία Brake (B), που κάνει πιο έντονο το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, για όσα αυτοκίνητα φυσικά διαθέτουν.

Στην ουδέτερη θέση (Ν), το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων «αποσυνδέεται» από τον κινητήρα.

Ωστόσο δεν μπλοκάρονται οι τροχοί όπως συμβαίνει στη θέση που προορίζεται για τη στάθμευση (P).

Όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη θέση «D», θέτονται σε λειτουργία τα γρανάζια του κιβωτίου και η αντλία λαδιού αυξάνει την πίεση που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του υδραυλικού μετατροπέα ροπής.

Ο μετατροπέας ροπής παρεμβάλλεται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, και λειτουργεί σαν συμπλέκτης μεταφέροντας την ισχύ από τον κινητήρα στο κιβώτιο. Η επιλογή της θέσης «Ν» στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν προορίζεται να χρησιμοποιηθεί εν ώρα οδήγησης, αλλά μόνο για περιπτώσεις που κρίνεται άμεση η ανάγκη να σπρώξουμε το αυτοκίνητο, όπως π.χ. στην περίπτωση οδικής βοήθειας.

Εάν κάνετε συχνές εναλλαγές μεταξύ των θέσεων «D» και «Ν», το κιβώτιο ταχυτήτων θα αλλάζει διαρκώς τους πλανητικούς μηχανισμούς των γραναζιών του κιβωτίου, κάτι που θα προκαλεί έτσι περιττή φθορά.

Επομένως το αυτόματο κιβώτιο πρέπει να μπαίνει στη θέση «Ν» μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις, ενώ όταν π.χ. περιμένετε στο φανάρι πατώντας το πεντάλ του φρένου, η θέση «D» είναι η ενδεδειγμένη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ