Τρίτη, 8 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτισμόςΟι αρχαιολογικοί μας χώροι ελέγχονται από τους δανειστές

Οι αρχαιολογικοί μας χώροι ελέγχονται από τους δανειστές

Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Οι αρχαιολογικοί μας χώροι ελέγχονται από τους δανειστές

Όμως, αυτό που έχει σημασία να πούμε είναι ότι το Υπουργείο Πολιτισμού μαζί με τον ΟΔΑΠ…

ΟΔΑΠ, τι ακριβώς είναι ο ΟΔΑΠ;

Ο ΟΔΑΠ είναι οργανισμός διαχείρισης και ανάπτυξης πολιτιστικών πόρων. Είναι υπό τον πλήρη έλεγχο του Υπουργείου Πολιτισμού. Θα παρακαλούσα, εάν είναι εύκολο από το κοντρόλ σας να δούμε κάποια πράγματα για τον ΟΔΑΠ, γιατί αυτή τη στιγμή γίνεται η εξής κίνηση, κύριε Αλαμπάνο.

Βλέπουμε ένα Υπουργείο Πολιτισμού και συγκεκριμένα η Υπουργός Πολιτισμού να κάνει μία ανακοίνωση για έναν διαγωνισμό, να την αναθέτει στον ΟΔΑΠ, να εγκρίνει το κονδύλιο η Υπουργός Πολιτισμού και από εκεί και πέρα ο ΟΔΑΠ να δημοσιεύει τον διαγωνισμό με τους όρους που έχει θέσει το Υπουργείο. Ο ΟΔΑΠ λοιπόν είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, είναι το πρώην Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, το λεγόμενο ΤΑΠ, το οποίο είχε συσταθεί το 1929 με τον νόμο 4212 και έχει μετονομαστεί σε Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων με τον νόμο 4761 του 2020. Αυτό ορίζεται στο άρθρο 1 του συγκεκριμένου νόμου, επαναλαμβάνω 4761 του 2020, ο οποίος κύριε Αλαμπάνο παρεμπίπτοντος, αυτός ο νόμος, είναι αυτός ο οποίος είναι και ορίζει τον δανεισμό των αρχαιοτήτων μας για 25 συν 25 έτη.

Είναι ο ίδιος ο νόμος με τον οποίο ιδρύθηκε ο οργανισμός που είπατε με τον δανεισμό των αρχαίων.

Μάλιστα, με αυτόν τον νόμο στο άρθρο 1 ουσιαστικά μετονομάζεται το ΤΑΠ σε ΟΔΑΠ. Έχει και άλλα άρθρα τα οποία θα αναδείξω ευθύς αμέσως, αλλά και στα μετέπειτα άρθρα του ουσιαστικά τι κάνει. Δίνει το δικαίωμα όταν το Υπουργείο κρίνει και όπου αυτό κρίνει, να δανείζει αρχαιότητες όπου αυτό θέλει, είτε σε μουσείο, είτε σε ιδιωτικό Ινστιτούτο, είτε οπουδήποτε αλλού και ό,τι θέλει.

Δηλαδή μπορεί αύριο να πάρει ένα μεγάλης αξίας ιστορικής αλλά και πολιτιστικής άγαλμα ή μνημείο ή οτιδήποτε άλλο και να το δανείσει στο εξωτερικό για 50 χρόνια.

Νομίζω πρόσωπα τα είδαμε τέτοιες περιπτώσεις. Ξεκίνησε να γίνεται κάποιο θέμα, τελικά έσβησε ως μη γενόμενο, ξεχάστηκε και τώρα το αναδεικνύουμε και εδώ με βάση το νόμο ίδρυσης, με αφορμή μάλλον την ίδρυση του οργανισμού που μόλις είπατε, που μάλιστα είναι με τον ίδιο νόμο.

Ακριβώς. Λοιπόν, έχει σημασία να πούμε κύριε Αλαμπάνο ότι στο άρθρο 3 του συγκεκριμένου νόμου 4761 του 2020, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και ο ΟΔΑΠ είναι αποκλειστικά αρμόδιοι για τη δημιουργία αντιγράφων και τη δημιουργία εκμαγείων. Δηλαδή, μπορούν να πάρουν καλούπια και να δημιουργήσουν, να κατασκευάσουν μάλλον, τα γλυπτά του Παρθενώνα.

Ή να κατασκευάσουν ένα άγαλμα ως πρωτότυπο, πιστό αντίγραφο του πρωτοτύπου.

Που να εκτίθεται προφανώς σε κάποια μουσεία.

Ναι, ακριβώς. Με το άρθρο 4, και έχει σημασία να το δούμε γιατί θα το δούμε σε επόμενη εκπομπή, ο ΟΔΑΠ, λέει, είναι αρμόδιος, το άρθρο 4, για την αξιοποίηση ακινήτων, τα οποία ανήκουν κατά κυριότητα ή διαχείριση στο Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς και των αναψυκτηρίων και πωλητηρίων.

Αξιοποίηση ακινήτων με ποιο τρόπο, δηλαδή.

Θα μπορεί, δηλαδή, να δίνει το δικαίωμα, ο ΟΔΑΠ και το Υπουργείο Πολιτισμού, να συμβαίνει όπως έχει συμβεί στον χώρο της Ακρόπολης, να συμβαίνει πασαρέλα από οίκο μόδας.

Κάποια event, δηλαδή.

Ακριβώς, όπως και έχει γίνει. Ή σε κάποιο μουσείο, όπως έγινε σε περασμένα χρόνια συγκεκριμένα Τσικνοπέμπτη, να ψήνουν, να πίνουν και να γλεντάνε μέσα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Πλάκα μου κάνετε.

Όχι, καθόλου.

Μέσα στο Αρχαιολογικό Μουσείο είχαμε τέτοια…

Μάλιστα, είχαμε. Ας μην ξεχνάμε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού, σε παλαιότερες εκπομπές το είχαμε αναδείξει, εκχώρησε και μάλιστα σε πέντε αρχαιολογικούς, σε πέντε μουσεία, τα μετέτρεψε σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Με απευθείας ανάθεση σε διοικητικά συμβούλια 7μελή, τα οποία καμία σχέση δεν έχουν με τη διαχείριση των μουσείων και δεν είναι καν αρχαιολόγοι.

Βλέπουμε πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες, κάνει ό,τι θέλει. Ο Υπουργός Πολιτισμού και το Υπουργείο Πολιτισμού κάνει ακριβώς ό,τι θέλει.

Αναρωτιέμαι πάνω σε αυτό που είπατε. Τα έσοδα όσο και να είναι, δεν νομίζω ότι θα είναι τεράστια σε σχέση με αυτό που γίνεται. Το ερώτημα είναι, αφορά όλα αυτά γίνονται μόνο για κάποια έσοδα ή βλέπουμε μια στρέβλωση ουσιαστικά του Υπουργείου, του ρόλου του Υπουργείου.

Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι για να προστατεύει και να αναδεικνύει τον πολιτισμό μας. Εδώ βλέπω ότι γίνεται ουσιαστικά μια στρέβλωση του πολιτισμού και μια ιεροσυλία θα τολμούσα να πω.

Είναι καθαρά ιδιωτικοποίηση, κύριε Αλαμπάνο. Έχει ξεπουλήσει το Υπουργείο Πολιτισμού, έχει ξεπουλήσει τα πάντα. Οι αρχαιολογικοί μας χώροι και πάνω από 50.000 μνημεία μας είναι ήδη ενταγμένα στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο σημαίνει ότι ελέγχονται από τους δανειστές. Είναι ουσιαστικά υποθηκευμένα. Οι Έλληνες πολίτες δεν έχουν αντιληφθεί τίποτα από ό,τι συμβαίνει, από όλα αυτά που αναδεικνύουμε μέσα από την εκπομπή σας, Πολιτεία Πύλη Πολιτών. Έχουν μάλιστα ιδιωτικοποιηθεί τα εισιτήρια που θα δούμε σε επόμενη εκπομπή, τα εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους.

Και τα εισιτήρια. Γιατί όπως ανέφερα εδώ, κύριε Αλαμπάνο, που μπορεί ο ΟΔΑΠ και το Υπουργείο Πολιτισμού να αξιοποιούν τα ακίνητα, καθώς και τα αναψυκτήρια και πωλητήρια, τα πωλητήρια είναι τροποποίηση, η λέξη αυτή, πωλητήρια, με το νόμο, με τροποποίηση δηλαδή του συγκεκριμένου άρθρου, από το νόμο 5103 του 2024. Δηλαδή, βγήκε ένας καινούριος νόμος, όπως συμβαίνει συνήθως με τους νόμους και τα ΦΕΚ, ο οποίος νόμος αυτός του 2024, με ισχύ από τον Απρίλιο, ένα χρόνο πριν δηλαδή, προστέθηκε μέσα στο συγκεκριμένο άρθρο η αξιοποίηση των πωλητηρίων.

Δηλαδή, περιορίζονται τα έσοδα του ελληνικού κράτους, έτσι. Αντί να απαιτούμε, όπως είχαμε πει και σε προηγούμενες εκπομπές, να έχουμε έσοδα από τα πνευματικά μας δικαιώματα, από κτερίσματα και από εκθέματα που βρίσκονται στο εξωτερικό, εμείς ουσιαστικά αποποιούμαστε και τα έσοδα από τα εκθέματα στους δικούς μας χώρους. Ουσιαστικά αυτό γίνεται, αν κατάλαβα καλά.

Ακριβώς. Ακριβώς αυτό γίνεται. Από τη στιγμή που όλοι έχουν περάσει στα χέρια ιδιωτών, ελέγχουν τα πάντα.

🟠ΕΠΙΣΗΜΑ SOCIAL MEDIA ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
🟡https://www.youtube.com/@ELLINONSYNELEFSIS
🔴https://www.facebook.com/ellsyneleusis
🟢https://x.com/esypolforeas
🔵www.tiktok.com/@esypolforeas

Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Κοινοποίησε !

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

 

 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ, ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ;

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ


ΤΑ ΠΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΕΝΑ

ΠΟΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ