Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

ΑΜΕΑ – ΟΙ ΕΥΦΑΝΤΑΣΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με την εποχή μας να έχει χαρακτηριστεί ως εποχή «θάμβους και παράκρουσης» αλλά κυρίως ένα χρονικό έντονων αντιφάσεων, ο Υπουργός Παιδείας όχι μόνο δεν κράτησε ίχνος ισορροπίας μεταξύ λογικής και φαντασίας, αλλά επιβεβαίωσε πανηγυρικά τις αντιφάσεις της πραγματικότητας που βιώνουμε καθημερινά στο πετσί μας, με το κουκλοθέατρο που παρουσιάζουν ως πραγματικότητα όλα τα καλά πολιτικά παιδιά.

Πιο συγκεκριμένα, στις 04.12.2017 το Υπουργείο παιδείας έρευνας και Θρησκευμάτων πραγματοποίησε εκδήλωση για την Παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία, μια εκδήλωση από τις εκατοντάδες χιλιάδες που γίνονται για να νομίζει ο λαός ότι αυτοί που εξέλεξε νοιάζονται έστω και για μια κοινωνική ομάδα. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι ο πρωταγωνιστής αυτής ήταν ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου (άραγε έχει πότε θεμελιωθεί και κατοχυρωθεί η τεράστια έννοια της Παιδείας που αποτελεί το κρηπίδωμα όπου στηρίζεται ο πολιτισμός μας; Όσα ‘‘ναι’’ και αν πλανώνται στην σκέψη σας, ρίξτε μια πιο βαθιά ματιά στη βάση, αν υπάρχει, της σημερινής κοινωνίας). Ο Υπουργός λοιπόν, σύμφωνα με το επίσημο δελτίο τύπου που εξέδωσαν, επιθυμούσε να αναδείξει «τα σημαντικά οφέλη της ισότιμης και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση». ‘‘Κύριε’’ Γαβρόγλου (το ζήτημα της κυριότητας του προσώπου σας αλλά και όλων των πρώην ή νυν υπουργών εξετάζεται….) η ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση, ειδικά για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, έχει αποκλειστεί χρόνια τώρα εφόσον εσείς οι ίδιοι τα κατηγοριοποιείτε, τα απομονώνετε και τα αποξενώνετε σε ειδικά και καλά σχολεία (για την πληρωμή των οποίων δεν φθάνουν ούτε δύο σημερινοί μισθοί…), αντί να υπάρχουν οι υποδομές αυτές στα δημόσια σχολεία ώστε η ένταξή τους  να ανοίξει έναν δρόμο άμιλλας, συνεργασίας αλλά και εξάλειψης όποιων προκαταλήψεων η ίδια η πολιτεία έχει δημιουργήσει με σκοπό την αποσύνθεση του κοινωνικού μας ιστού.

«Καλούμαστε όλοι να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες και τις ανισότητες που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία και μέσα από θεσμοθετημένες πολιτικές και συλλογικές δράσεις να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας ‘ανθεκτικής’ κοινωνίας για όλους, χωρίς αποκλεισμούς»

AMEA
AMEA

Διαφεύγει μάλλον στον Υπουργό ότι για την συμμετοχή των ΑΜΕΑ στην εκπαίδευση, προϋποθέτονται οι βασικές τους ανάγκες για επιβίωση. Με τις υλικές υποδομές να είναι παραπάνω από ανύπαρκτες (μέρη χωρίς ανελκυστήρες, έλλειψη θέσεων στάθμευσης, ράμπες, πεζοδρόμια και τόσα άλλα..), με την εργασιακή αποκατάστασή τους να μοιάζει με σενάριο δράματος, με την συνεχή μείωση των επιδομάτων, αλλά κυρίως με την έλλειψη σεβασμού στο πρόσωπό τους λόγω «κατολίσθησης» όλων των αξιών που διέπουν τόσο την πολιτεία, όσο και τους ίδιους τους ανθρώπους, πώς εσείς οργανώνετε παραμυθένιες εκδηλώσεις για τα δήθεν δικαιώματά τους που θέλετε να αποκαταστήσετε; Με ποιες συλλογικές δράσεις θα το καταφέρετε αυτό; Μήπως με τα βαρύγδουπα λόγια που ξεστομίζετε όλοι σας τόσες δεκαετίες; Τι θα πει ανθεκτική κοινωνία; Μήπως αβάσιμη, σαθρή, αποσταθεροποιημένη;

AMEA
AMEA

Όλα τα κόμματα, οι ιδεολογίες, τα κατασκευασμένα μορφώματα πασχίζουν (στα λόγια πάντα) να μας πείσουν ότι υποστηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών και τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Η ανθρώπινη ύπαρξη όμως υποβιβάζεται κατάφωρα σε όλες της τις εκφάνσεις από τους ίδιους που προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο.

Η ελλήνων πολιτεία δεν είναι ένα απλό όνειρο μέσα σε ένα ροζ συννεφάκι, αλλά θα αποτελέσει το δημιούργημα όλων των αποφασισμένων ελεύθερων πολιτών που μπορούν να ευδοκιμήσουν μόνο σε μια πολιτεία με αξιοκρατία, ισοπολιτεία και σεβασμό. Κανένας πολίτης και καμία κοινωνική ομάδα δεν διαχωρίζεται από το σύνολο των πολιτών, αλλά συμβάλει στην τόσο διαφορετική και συνάμα αρμονική σύνθεση της κοινωνίας.

Μόνο η Ελλήνων Συνέλευσις, δηλαδή οι ίδιοι οι Έλληνες, μπορούμε να αγωνιστούμε για την περιφρούρηση των αξιών και των αρχών της πολιτείας και κανένας άλλος για εμάς. Αφού δοκιμάστηκαν όλοι τους, ας δοκιμαστεί για μια και μοναδική φορά η καθαρή ψυχή όλων των ανθρώπων που γνωρίζουν ποιοι ακριβώς είναι, από πού προέρχονται και ποια είναι η αποστολή τους.

 

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ : ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ ΜΑΡΙΑΝΑ