Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά
Ετικέτες - Meta Tags - H σπουδαιότητά τους στα blog sites
Ετικέτες – Meta Tags – H σπουδαιότητά τους στα blog sites

Ετικέτες – Meta Tags – H σπουδαιότητά τους στα blog sites σελίδες web

Τα meta tags είναι οι λέξεις- στοιχεία της HTML που είναι κρυμμένα στον κώδικα σας. Οι χρήστες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας δεν μπορούν να τα δουν, με εξαίρεση τον τίτλο της ιστοσελίδας. Οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν τα meta tags κατά την αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας για να έχουν μια απλή, συνοπτική ιδέα για το τι είναι ο ιστότοπός σας και ποιες ακριβώς είναι οι λέξεις-κλειδιά σας. Eίναι ένας πολύ καλός τρόπος για τους ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΤΕΣ ΣΕΛΙΔΩΝ (webmasters) να παρέχουν στις μηχανές αναζήτησης πληροφορίες σχετικά με τους ιστοτόπους τους.

ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ – ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ :

SEO=ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ για ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ (Search Engine Optimization). Το SEO περιγράφει όλες τις ενέργειες και επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε ένα site, έτσι ώστε να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης όπως π.χ. στην Google, σε όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση. Και όταν μιλάμε για Search Engine Optimization αναφερόμαστε στα οργανικά και όχι στα paid (πληρωμένα), μέσω διαφήμισης στο Adwords, αποτελέσματα αναζήτησης.

Meta Tags=Υπάρχουν δύο σημαντικά είδη meta tags: Meta tags περιγραφής και Meta tags λέξης-κλειδιού. Ορισμένες μηχανές αναζήτησης μπορεί να εμφανίσουν την meta-περιγραφή ως μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αλλά τα meta tags λέξης-κλειδιού δεν πρέπει να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

HTML=HTML είναι το ακρωνύμιο των λέξεων HyperText Markup Language (γλώσσα μορφοποίηση υπερκειμένου) και είναι η βασική γλώσσα δόμηση σελίδων του World Wide Web (ή απλά ιστού: Web)

open graph=Στην ουσία, το O.G (εν συντομία) προωθεί τη σύνδεση μεταξύ του Facebook και άλλων ιστοσελίδων, επιτρέποντάς τους να γίνουν “rich graph objects”, αποκτώντας την ίδια λειτουργικότητα με άλλα αντικείμενα (objects) του Facebook.

CTRs=Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR). Το CTR είναι ο αριθμός των κλικ που λαμβάνει η διαφήμιση, διαιρούμενος με τον αριθμό των εμφανίσεων της διαφήμισης: κλικ ÷ εμφανίσεις = CTR. Για παράδειγμα, αν λάβατε 5 κλικ και 100 εμφανίσεις, τότε το CTR θα είναι 5%.

keyword spamming=A common method is “word stuffing” or “keyword stuffing,” which embeds descriptive words on the page dozens or even hundreds of times.

meta description=Meta Description είναι μια μικρή παράγραφος κειμένου, τοποθετημένη μέσα στον κώδικα HTML μιας ιστοσελίδας, η οποία περιγράφει το περιεχόμενό της.

Open Graph Meta Tags=To Facebook μας σύστησε το Open Graph το 2010. Στην ουσία, το O.G (εν συντομία) προωθεί τη σύνδεση μεταξύ του Facebook και άλλων ιστοσελίδων, επιτρέποντάς τους να γίνουν “rich graph objects”, αποκτώντας την ίδια λειτουργικότητα με άλλα αντικείμενα (objects) του Facebook. Με απλά λόγια, το Open Graph έχει να κάνει σχετικά με το πώς η πληροφορία ταξιδεύει από ένα third-party website στο Facebook, όταν για παράδειγμα κοινοποιείς μια σελίδα ή ένα άρθρο.

Τα Meta Tags αποτελούν ένα βασικό στοιχείο του SEO καθώς τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης επικυρώνουν τη σχετικότητα τους με το περιεχόμενο του site σας. Η σημασία των meta tags είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης τα διαβάζουν για να συγκρίνουν αν αυτές οι λέξεις-κλειδιά και η περιγραφή σχετίζονται με το ορατό περιεχόμενο.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιά είναι τα meta tags:

Title Tag

Η ετικέτα τίτλου είναι το κείμενο του τίτλου που εμφανίζεται στις λίστες των μηχανών αναζήτησης. Τεχνικά, αυτό δεν είναι ένα meta tag, αλλά λειτουργεί σαν meta tag και είναι το σημαντικότερο καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη σημασία σε αυτό.

Συμπεριλαμβάνει σχετικές λέξεις και φράσεις-κλειδιά και δίνει μια ακριβή και συνοπτική περίληψη του τι είναι αυτή η σελίδα. Η ετικέτα τίτλου θα εμφανιστεί στα προγράμματα περιήγησης, στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης και σε εξωτερικούς ιστότοπους όπως το Facebook ή το Twitter -εκτός και αν έχετε χρησιμοποιήσει open graph meta tags, τα οποία θα αναφέρουμε παρακάτω-.
Ο κώδικας φαίνεται ως εξής: <title> Το κείμενο του τίτλου εδώ </title>

Δώστε βάση στα εξής όταν φτιάχνετε τίτλους:

  • Ο τίτλος πρέπει να στοχεύει με ακρίβεια το περιεχόμενο που βρίσκεται στη συγκεκριμένη σελίδα (ΑΡΘΡΟ).
  • Τοποθετήστε βασικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις που αφορούν την ιστοσελίδα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή του τίτλου, έτσι ώστε να τραβήξουν το βλέμμα.
  • Κάθε σελίδα χρειάζεται να έχει έναν μοναδικό τίτλο, καθώς θα έχει διαφορετικό θέμα.
  • Ο τίτλος πρέπει να έχει μεταξύ 60 και 64 χαρακτήρες (μαζί με τα κενά). Αν γράψετε έναν τίτλο που έχει περισσότερους χαρακτήρες, θα αποκοπεί, δείχνοντας μια ελλείψη “….”.
  • Η ετικέτα τίτλου σας οφείλει να είναι ιδιαίτερα ελκυστική ώστε να προσελκύσει τους επισκέπτες να κάνουν κλικ για να μάθουν περισσότερα για το τι έχετε να τους  προσφέρετε.

Meta Tag Description

Αποτελεί το περιγραφικό κείμενο που εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο και περιγράφει το εκάστοτε αποτέλεσμα αναζήτησης.
Ο κώδικας φαίνεται ως εξής: <meta name = “description” content = “Εδώ βάζετε την περίληψη του ιστοτόπου σας” />

Τί να προσέξετε όταν φτιάχνετε ένα meta tag description? (περιγραφή μεταδεδομένων)

  • Να έχετε μοναδικές περιγραφές για κάθε σελίδα του ιστότοπού σας.
  • Δημιουργήστε μια ποιοτική περιγραφή, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες για ποιοτικά CTRs από οργανικές αναζητήσεις.
  • Να παρέχετε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες για να εξηγήσετε το περιεχόμενο της σελίδας, διατηρώντας τον παράγοντα περιέργεια στους χρήστες για να μπούν στην ιστοσελίδα σας.
  • Οι πιο βασικές λέξεις κλειδιά καλό είναι να εμφανίζονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή του meta description. Ωστόσο, προσοχή στο keyword spamming, το οποίο τιμωρείτε αυστηρά από τη Google, καθώς το περιεχόμενο δεν είναι καθόλου φιλικό προς το χρήστη.
  • Διατηρήστε τις μετα-περιγραφές σας μεταξύ 150 και 154 χαρακτήρων (μαζί με τα κενά), καθώς οι μηχανές αναζήτησης σταματούν να διαβάζουν το πεδίο αυτό από ένα σημείο και μετά.

Προσοχή..!! Μην παραλείψετε τη δημιουργία meta description καθώς τα περισσότερα social media κανάλια, όπως το Facebook χρησιμοποιούν την περιγραφή μιας σελίδας όταν αυτή γίνεται shared στην πλατφόρμα τους.

Ας δούμε όμως και ένα παράδειγμα title tag και meta tag description, χρησιμοποιώντας την εμφάνιση της δικής μας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της Google. Αρχικά φαίνεται το title tag, έπειτα το url της ιστοσελίδας και στη συνέχεια το meta description, στο οποίο παρουσιάζονται με bold οι λέξεις που χρησιμοποιήσαμε για την αναζήτηση.

Meta Tag Keywords

Το meta tag keywords αφορά όλες τις λέξεις ή φράσεις-κλειδιά που ορίζονται από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας.Ο κώδικας των meta tag keywords φαίνεται ως εξής:
<meta name = “keywords” content = “κατασκευή ιστοσελίδων, δημιουργία Eshop, SEO, support, κ.λπ.” />

Ωστόσο, λόγω του spamming που γινόταν στα meta tag keywords από τους webmasters, η Google έχει “πάψει” εδώ και πολλά χρόνια να τα αξιολογεί. Συνεπώς, δεν λαμβάνονται καθόλου υπ’όψιν για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στη λίστα αποτελεσμάτων της Google.

Open Graph Meta Tags

Τα Open Graph Meta Tags αποτελούν ετικέτες που συνδέουν τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης -Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus, κλπ– με άλλες ιστοσελίδες,  αποκτώντας την ίδια λειτουργικότητα με άλλα αντικείμενα (objects) των Social Media. Έτσι, όταν κοινοποιείτε μια σελίδα ή ένα άρθρο στο Facebook, οι πληροφορίες αποστέλλονται μέσω των Open Graph Meta Tags από το website όπου βρίσκονται στο Facebook. Η χρησιμότητα τους είναι πολύ μεγάλη καθώς, όπως γνωρίζουμε, οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης είναι οι κινητήριες δυνάμεις που αυξάνουν την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας.

Αξίζει λοιπόν να είστε ενημερωμένοι για τα O.G.Meta Tags και να τα χρησιμοποιήσετε στην ιστοσελίδα σας, ώστε να αυξηθεί το value των κοινοποιήσεών σας στα Social. Άλλωστε όποιο CMS και να χρησιμοποιείτε, τα περισσότερα templates ειναι Open Graph optimized.

Ας τα δούμε λοιπόν…

og:title
Όπως το title tag, έτσι και το og:title ορίζει τον τίτλο του περιεχομένου σας. Εάν δεν υπάρχει, το Facebook θα χρησιμοποιήσει το meta title. O τίτλος που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι ελκυστικός και να έχει 60-90 χαρακτήρες ώστε να εμφανίζεται ολόκληρος και να μην περικοπεί.

og:description
Όπως το meta-description στην HTML, η περιγραφή του περιεχομένου σου θα εμφανιστεί κάτω από τον τίτλο και καλό είναι να είναι ελκυστική και εύστοχη ώστε να κερδίσεις όσο το δυνατό περισσότερα clicks. O αριθμός των χαρακτήρων θα πρέπει να είναι μέχρι 200 για να εμφανιστεί ολόκληρη η περιγραφή.

og:image
Μία εικόνα χίλιες λέξεις που αντικατοπτρίζουν την ποιότητα του περιεχομένου σας. Προσοχή στη σωστή επιλογή της εικόνας, καθώς αυτή είναι που κυρίως θα επηρεάσει το CTR στην ανάρτησή σας. Επιπλέον, θα πρέπει να ορίσετε μία og:image, αλλιώς το Facebook δεν θα εμφανίσει εικόνα ή θα εμφανίσει κάποια τυχαία που θα είναι ανεπιθύμητο για εσάς.

Εάν χρησιμοποιείτε κάποιο CMS στην ιστοσελίδα σας (πχ Joomla,Wordpress) και έχετε εγκαταστήσει το σχετικό plugin, οι og:images δημιουργούνται αυτόματα για κάθε σελίδα. Διαφορετικά, χρειάζεται να αλλάζετε manually την og:image, για κάθε μια σελίδα σας.

To Facebook προτείνει οι og:images στις αναρτήσεις να έχουν ιδανική διάσταση 1200 x 630 pixels ώστε να εμφανίζεται full-size image πάνω από την ανάρτησή σας. Ωστόσο, το μικρότερο μέγεθος εικόνας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ώστε να εμφανίζεται full-size image είναι  600 x 315 pixels.

Τα O.G. Meta Tags ανήκουν στο <head> μέρος του HTML κώδικα της ιστοσελίδας σας. Εάν χρησιμοποιείτε WordPress, εγκαταστήστε ένα από τα Plugins που υλοποιούν αυτόν τον κώδικα, όπως το Yoast Seo Plugin, ή κάποιο επίσημο Facebook Plugin. Διαφορετικά, μπορείτε να ετοιμάσετε ένα πακέτο O.G. ετικετών και να απευθυνθείτε στον web developer σας για βοήθεια.

Σίγουρα αξίζει τον κόπο να το κάνετε γιατί σας βοηθάει να ξεχωρίσετε έναντι του ανταγωνισμού, και μπορείτε να αντλήσετε περισσότερα clicks, κάτι που εν τέλει οδηγεί στο κέρδος. Αξίζει να επισημάνουμε, επίσης, ότι το og:title και το og:description δεν επηρεάζουν καθόλου το SEO της ιστοσελίδας σας, οπότε δεν χρειάζετε να πασχίζετε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά της ιστοσελίδας σας. Οι λειτουργίες που περιγράφουμε εδώ καλύπτουν τα βασικά που χρειάζεστε να κάνετε με τα Open Graphs. Αν θέλετε να εντρυφήσουμε παραπάνω, αφήστε μας σχετικό σχόλιο!!

Παρακάτω σας δείχνουμε ένα παράδειγμα ανάρτησης στην ιστοσελίδα μας που κοινοποιήσαμε στο Facebook. Εμφανίζεται η og:image, από κάτω το og: title παρουσιάζετε με bold χαρακτήρες κι έπειτα εμφανίζεται η og:description η οποία περικόπτεται στην πρώτη σειρά γιατί έχουμε προσθέσει κείμενο και πάνω από την εικόνα για να είναι extra ελκυστική η ανάρτηση μας.

Ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμο και αυτό το άρθρο μας!!

 Δ. Χατζημιχαηλίδης How To & Tutorials –  13/03/19

πηγη: dicha.gr

ΕΠΙΜΕΛΙΑ ΑΝΤωΝΗΣ ΧαΡαΛαΜΠΟΥΣ