Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Οι τίτλοι για άρθρα στα blog: τα είδη και η μεγάλη σημασία τους
Οι τίτλοι για άρθρα στα blog: τα είδη και η μεγάλη σημασία τους

Οι τίτλοι για άρθρα στα blog: τα είδη και η μεγάλη σημασία τους

Είναι πολύ σημαντικό, στο blog σας, οι τίτλοι των αναρτήσεων(άρθρων) να είναι καλοί και ελκυστικοί για προσέλκυση αναγνωστών από το internet.

απο sotostips

Ας πάρουμε την περίπτωση κάποιου χρήστη κάποιας μηχανής αναζήτησης. Έχει ψάξει κάποιες λέξεις ή φράση και είναι στη φάση να διαλέξει σε πιο από τα αποτελέσματα της σελίδας πχ του Google θα κάνει κλικ.

Στο σημείο αυτό, αυτό που θα συγκρίνει θα είναι μόνο οι τίτλοι. Ξεχάστε την όμορφη πρώτη παράγραφο του άρθρου σας(που κάποιες λέξεις/προτάσεις από αυτό εμφανίζονται στα αποτελέσματα κάτω από τον τίτλο) όταν ο πιθανός επισκέπτης παρατηρεί τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αν λοιπόν ο τίτλος δεν του λέει τίποτα χάσατε την ευκαιρία να έρθει στο blog σας.


Ύστερα δεν είναι μόνο ο τίτλος(αφού έρθει πια ο επισκέπτης στη σελίδα σας με το άρθρο). Οι πρώτες πενήντα λέξεις μετά τον τίτλο, δηλαδή η πρώτη παράγραφος είναι πολύ σημαντική επίσης. Διότι, ας πούμε ότι ήρθε κάποιος στη σελίδα με το άρθρο σας στο blog. Έχει παρατηρηθεί δυστυχώς ότι, 8 στους 10 θα διαβάσουν τον τίτλο του άρθρου και μερικές γραμμές και θα φύγουν(αφού δεν τους ικανοποιεί)!


Πως “θα του πει κάτι” του αναγνώστη ο τίτλος της ανάρτησης; Πως θα γράψουμε χρήσιμους και ελκυστικούς  τίτλους τελικά;


Καταρχήν γράφουμε τον τίτλο της ανάρτησης πρώτα πρώτα. Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι πρώτον σκεφτόμαστε για τι πράγμα ακριβώς θα μιλήσουμε και δεύτερον, όταν βρούμε κατάλληλο τίτλο,  έχουμε πλέον θέσει τους στόχους και θα προσπαθήσουμε να τους εκπληρώσουμε στο κείμενο της ανάρτησης.

 

    • Ένας επιτυχημένος τίτλος μπορεί να θέτει ένα ερώτημα χρησιμοποιώντας το πως(πχ “Πως να…ώστε…”)
  • Άλλος τίτλος μπορεί να κεντρίζει την περιέργεια του αναγνώστη(πχ “Πως βελτίωσα την ταχύτητα διαβάσματος μου”)
  • Άλλος τίτλος να θέτει ένα πρόβλημα που το έχουν πολλοί(και να υπονοεί λύση)
  • Άλλος τίτλος μπορεί να είναι απλά όσο ευθύς γίνεται(“Δωρεάν media player ποιότητας”)
  • Άλλος τίτλος να περιέχει μια λίστα(“43 δωρεάν εφαρμογές για τον υπολογιστή σας”)
  • κλπ
 Σαν blogger, συνήθως, δεν μπορώ να έχω όλους ευχαριστημένους. Προσπαθώ να απευθύνομαι σε μια μερίδα του κοινού στο internet σε αρκετά άρθρα. Στους αρχάριους. Οπότε γράφοντας τους τίτλους αυτών των άρθρων, πρέπει να έχω στο μυαλό την ομάδα αυτή. Αλλιώς δεν θα με καταλάβουν, δεν θα με επισκεφθούν.

Είχαμε αναφέρει επιγραμματικά την σχετική σημασία των λέξεων κλειδιών στα άρθρα ώστε να πάει καλά το μπλογκ μας στις αναζητήσεις του Google. Καλά, τι γίνεται με τις λέξεις κλειδιά στους τίτλους;


Εδώ υπάρχουν 2 στρατόπεδα. Το ένα υποστηρίζει ότι πρέπει να γράφουμε φυσικά έχοντας στο νου τους αναγνώστες-ανθρώπους. Το άλλο στρατόπεδο λέει ότι πρέπει να γράφουμε έχοντας στο μυαλό τη Google με λίγα λόγια(δηλαδή να προσθέτουμε και στον τίτλο λέξεις κλειδιά).
Εγώ, όταν δεν το ξεχνώ και όταν μπορώ είμαι μεν της δεύτερης άποψης αλλά μερικές φορές επιλέγοντας και λέξεις κλειδιά που δεν έχουν φοβερό ανταγωνισμό(τις ψάχνουν πολλοί στο Google και άρα είναι πιο δύσκολο να βγει το blog σας στις πρώτες 2-3 σελίδες στα αποτελέσματα).

Τώρα, για όσους ξέρουν αγγλικά κυκλοφορούν και διάφορα βιβλία με τίτλους κονσέρβα. Συνήθως είναι για τίτλους επιτυχημένων διαφημίσεων. Λέγονται swipe files. α παίρνεις λένε και τα τροποποιείς ανάλογα. Δεν τα χρησιμοποίησα προσωπικά. Θα μπορούσατε, αντί για αυτά να ρίχνετε ματιές σε περιοδικά και εφημερίδες(στους τίτλους των άρθρων) για να βελτιωθείτε στη συγγραφή τίτλων για τα άρθρα σας.

επιμελια αχ